Alien Hominid začal svou videoherní historii jako malý flashový titul programátora Toma Fulpa a animátora Dana Paladina na stránce Newgrounds.com. Díky velkému zájmu, který hra sklidila, navrhl dvojici jejich nynější kolega a fanoušek hry John Baez, zda by neměla zájem vytvořit plnohodnotnou verzi hry na konzole, s tím že by zařídil její produkci.
Alien Hominid se stala první hrou studia Behemoth a vyšla v roce 2004 na Playstation 2 a Nintendo Gamecube v Severní Americe. O rok později byla dostupná v Evropě a vzniklo několik portů na další herní platformy, včetně původního Xboxu, Gameboy Advanced, nebo Gizmondo. V roce 2008 vyšla vylepšená verze hry na Xbox 360 s názvem Alien Hominid HD.
Samotný postava Hominida se od té doby ukázala pouze jako hostující postava v jiných titulech, jako třeba sidescrollové rubačce od stejného studia Castle Crashers, nebo smashovském prohlížečovém klonu Newground Rumble na stránce Newgrounds.
zdroj: Archiv