Civilizace našla svého vyzyvatele, seznamte se s 4X strategií Humankind
zdroj: tisková zpráva

Civilizace našla svého vyzyvatele, seznamte se s 4X strategií Humankind

20. 8. 2019 9:50 | Novinky | autor: Adam Homola |

Monopol Civilizace pomalu, ale jistě končí. Alespoň to tak díky vývojářům z Amplitude Studios vypadá. Ti totiž včera na vůbec první Opening Night Live na Gamescomu oznámili novou tahovou 4X strategii Humankind. Jednoduchý a výstižný název skrývá jednoduchý a výstižný koncept ne nepodobný Civilizaci, i když je potřeba jedním dechem dodat, že Humankind na první dobou nepůsobí jako pouhopouhá kopírka dlouholeté série.

Humankind začnete v dávných dobách a přes jednotlivé historické éry se postupně propracujete až do moderní éry. Ve hře vás čeká šest desítek různých historických kultur (tzn. civilizací), každá s vlastními hratelnostními specifiky.

Hlavní tahák a nejspíš hlavní rozdíl mezi Humankind a Civilizací spočívá v možnosti jednotlivé kultury promíchat a postupem hry si tak vybudovat vlastní civilizaci. V Humankind tak nejste tak striktně vázaní na úvodní volbu civilizace, respektive byste měli mít mnohem pestřejší možnosti jejího vývoje a směřování.

Všechno to přitom záleží na vašem herním stylu, tudíž si můžete pro začátek vybrat například civilizaci vhodnou pro expandování, ve středověku k ní přimíchat kulturu s bonusy pro válčení a v moderní době se zase posunout spíše směrem k technologiím či ekonomice. Vzhledem k šesti desítkám civilizací tak může být hratelnost dostatečně variabilní a možná i pestřejší, než jak je tomu v Civilizaci.

Míchání kultur v praxi funguje na bázi přechodu z jedné éry do druhé. V každém z šesti přechodů vám hra nabídne desítku kultur, z nichž si můžete jednu vybrat a tou obohatit vaši stávající civilizaci.

Humankind zdroj: tisková zpráva

Jinak vás v Humankind čeká víceméně to, co byste od historické 4X tahovky očekávali: objevování a zkoumání technologií, velké historické události, divy světa, slavné osobnosti, války, diplomacie apod. Vývojáři na to přitom nejdou tou úplně nejjednodušší cestou, a tak se bude počítat například i s výškou terénu, a to jak pro obranu měst, tak pro efektivitu jednotek v soubojích.

Humankind má na svědomí Amplitude Studios, tvůrci Endless Space a Endless Legend. Hra vyjde někdy v průběhu příštího roku na PC a Mac a už teď je k vidění na Steamu.

zdroj: Archiv

Nejnovější články