Když se podíváte na screenshoty a trailer, Deep Sky Derelicts vám dozajista okamžitě připomene Darkest Dungeon. Grafický styl je vcelku podobný, stejně jako barevná paleta, a docela příbuzně působí i tahové souboje, v nichž ovšem příslušníci jednotlivých týmů stojí vedle sebe místo za sebou. Situace je zde ovšem komplikovaná tím, že každý kousek vybavení má přiřazený balíček karet, jejichž výběrem můžete ovlivnit konkrétní efekty vašich útoků či schopností.
Přítomnost kartiček předznamenává dvě důležité skutečnosti. Zaprvé: souboje možná budou o něco náhodnější, než by se leckomu líbilo. Představte si, že máte úžasnou novou bazuku, ale pět kol po sobě z ní nemůžete pořádně vystřelit, protože vám nepřišla ta správná karta. Zadruhé: budování vlastního balíčku a objevování nových karet působí o dost zábavněji, než nacházení o trochu pevnějších brnění a pistolí +1. Ale ještě je brzo systém hodnotit, když jsme ho neměli možnost vidět v akci.
zdroj: Vlastní
Kromě samotných soubojů by mě zajímalo, jak si vývojáři ze studia Snowhound poradí s procedurálním generováním. FTL tenhle úkol zvládla na jedničku, ovšem Deep Sky Derelicts modeluje nejen vesmír, ale i samotné lodě, po nichž se procházíte. Zda se algoritmu bude dařit konzistentně vytvářet zajímavá prostředí, to je otázka za všechny vesmírné dolary.
Otřese Deep Sky Derelicts herní scénou podobně, jako se to podařilo jejím slovutným předchůdcům? To se prozatím nedá odhadnout. Jisté ovšem je, že autoři mají na vyladění svého produktu ještě spoustu času, protože vydání je plánováno až na začátek příštího roku, kdy hra vyjde na Steamu.