Vaším úkolem je prozkoumávat budovu zamrzlou v čase, pozorovat její žáky a vypořádávat se s izolací, kterou nutně musí pociťovat každá neviditelná bytost. Jistý smutek a melancholie, tolik typické emoce pro Mijazakiho akční tituly, tu tak rozhodně mají své místo. Inspirací však tentokrát nebyl Lovecraft, nýbrž Fiona Macleod – ve skutečnosti pseudonym skotského básníka a spisovatele Williama Sharpa. Jeho oblíbená témata? Truchlení a samota.
Tentokrát tu ovšem narazíte i na radost, když se naučíte ovlivňovat své okolí a první lidé si začnou uvědomovat vaši existenci. Rozhodně byste neměli odejít od televize celí zdeprimovaní a emocionálně vyřízení. Někde uvnitř se snad skrývá úleva a vykoupení.
zdroj: Archiv
Nečekejte žádný lineární příběh, přehledně strukturovaný do začátku, prostředka a konce. Mijazaki neopomíná ani další vlastní tradici, kterou je vyprávění po kouskách, na přeskáčku, tak, abyste všemu na první dobrou neporozuměli a leccos pochopili až poté, co určité části uvidíte dvakrát, pětkrát, desetkrát.
Mijazaki a jeho tým zkrátka chtěli po delší době zkusit něco jiného a soustředit se i na jemnější prvky hratelnosti než uskakování, sekání a střílení. Místo toho budete pozorovat, číst, hledat předměty, dedukovat. Zkrátka poklidná VR adventura.
Jsem rád, že From Software necítí potřebu soustředit všechny své síly na svou, pravda, excelentní sérii akčních bojovek, kam někdy během příštího roku přibyde i feudálně japonské Sekiro: Shadows Die Twice. Dark Souls jsem vždy obdivoval možná víc kvůli jejich atmosféře a tajemnému příběhovému pozadí než kvůli brutálním soubojům, a Déraciné vypadá jako první VR hra, která by mě mohla donutit nasadit si na hlavu sci-fi brýle a pustit se do krušného boje s nevolností.