Dosavadní záběry ze Cyberpunku 2077 jsou matoucí, ve hře nebudou cutscény z pohledu třetí osoby
zdroj: tisková zpráva

Dosavadní záběry ze Cyberpunku 2077 jsou matoucí, ve hře nebudou cutscény z pohledu třetí osoby

3. 9. 2019 9:28 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

AKTUALIZACE: Komunitní manažer Marcin Momot se k celé věci vyjádřil následovně: „Docílit plné imerze ve first person hře je extrémně důležité a rozhodnutí týmu jít cestou 100% pohledu z první osoby je něco, z čeho bude silně těžit hratelnost i vyprávění. Přesto hráči uvidí svou postavu v inventáři, během jízdy, v zrcadlech a – opravdu zřídka – v některých cutscénách.“

PŮVODNÍ ZPRÁVA: Heslem polských vývojářů ze studia CD Projekt je maximální imerze. Kvůli zážitku a co největšímu vcítění se do postavy v Cyberpunku 2077 nebudou předělové scény z pohledu třetí osoby, všechno si prožijete z pohledu vlastních očí. Proč ale z dosavadních materiálů vyplývá něco jiného?

Loňské záběry ze Cyberpunku 2077 začínají pohledem na ženskou V ve výtahu, později ji zabírají při ranní rutině. Jde o úplně normální cutscény, na které jsme zvyklí z naprosté většiny dnešních her. Letošní trailer z E3 sice nepředstavuje záběry z hraní, ale působí jako z nich vytržená cutscéna, která neustále zabírá postavu mužského V.

Jak teď vyšlo najevo z facebookové konverzace s oficiálním účtem Cyberpunku, ve výsledné hře nic takového nebude. Všechny předělové scény zhlédnete z pohledu první osoby. Je pravda, že v letošním demu, které jsme mohli vidět na E3 a Gamescomu a ze kterého jste dostali čtvrtinový sestřih, je V vidět jen jednou, a to v zrcadle.

Cyberpunk 2077 cutscény zdroj: tisková zpráva

Pravděpodobně bude víc příležitostí, kdy uvidíte svojí postavu – na kamerovém záznamu, při jízdě na motorce. Ale ne ve filmečcích. Dokonce i v sexuálních scénách si akt prožijete pěkně zblízka. CD Projekt Red toto rozhodnutí dává na vrub právě zmíněné snaze o imerzi, ale co když za ním stojí technická stránka?

Editor postavy vám totiž dovolí mnohé šílenosti s obličejem, takže se možná tvůrcům nedaří vytvořit uspokojivé animace, nebo to třeba zkrátka nestíhají. Ale je zvláštní, že hru dosud prezentovali dost odlišným způsobem.

Dobře, dejme tomu, že loňské demo bylo z rané fáze vývoje a rozhodnutí o cutscénách čistě z pohledu první osoby přišlo až po něm, ale letošní trailer z E3, v němž se na V celou dobu koukáme a můžeme obdivovat jeho perfektní obličejové animace, už je vyloženě matoucí. A přitom vypadá tak dobře!

zdroj: CD Projekt RED

Na toto téma jsme v kanceláři vedli delší diskuzi a dospěli k závěru, že bychom namísto komplexní tvorby postavy dali přednost předpřipraveným verzím V, které normálně uvidíme v průběhu hraní a ztotožníme se s nimi. Protože k čemu vám je editor postavy, když ji málokdy uvidíte? Kde je potom ta vyzdvihovaná imerze?

Ano, sami sebe v reálu také moc nevidíte, ale tady jde o příběh někoho cizího, který vám někdo vypráví, a vyprávění docela napomáhá vidět danou postavu v kontextu okolního světa. Imerze je samozřejmě důležitá, ale možná by se z ní v jistých případech mělo ubrat.

Pořád doufám, že to nebude tak úplně černobílé, že se CD Projekt Red po rozšíření této zprávy ozve a dovysvětlí své prohlášení, které můžete vidět výše. I když asi ani není moc co dovysvětlovat. Nezbývá než doufat, že narativní složka Cyberpunku 2077 bude fungovat i bez pohledu třetí osoby.

Nejnovější články