Druhý díl realtime strategie AI War nabídne opravdu chytrou umělou inteligenci
zdroj: tisková zpráva

Druhý díl realtime strategie AI War nabídne opravdu chytrou umělou inteligenci

11. 10. 2016 16:47 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Pokud jste o sci-fi strategii AI War: Fleet Command z roku 2009 neslyšeli, pak vězte, že se jedná o zajímavý koncept realtimové strategie kombinující prvky 4X strategií a tower defense. Hráči v ní čelili AI protivníkům s mnohem větší flotilou a hlavním trumfem byla pokročilá umělá inteligence soupeře. Od vydání uplynulo sedm let a tak se tvůrci z týmu Arcen Games rozhodli udělat pokračování, ovšem s finanční pomocí od hráčů.

AI War II tak zatím existuje v podobě projektu na Kickstarteru, vývojáři chtějí vybrat 300 tisíc dolarů. Děj hry vás zavede do světa 353 let v budoucnosti, kdy se odehrává druhý konflikt s umělou inteligencí. Ničivá válka z první hry nepřinesla vítězství ani jedné ze stran a tak se boj mezi lidstvem a umělou inteligencí rozhořel nanovo.

Vy jste velitel jedné z posledních aktivních flotil v Mléčné dráze a musíte se pokusit expandující umělou inteligenci zastavit. Naději skýtá fakt, že od doby, kdy unikla lidstvu a vymkla se kontrole už nepočítá s některými slabinami, které může hráč jako poslední obránce organického života (hrát můžete za lidi i mimozemské frakce Spire a Zenith) využít. Nicméně ve hře počítejte s tím, že protivník je velmi adaptabilní, učí se z vašich kroků a snaží se jim předcházet.

Pro tvůrce jde především o vylepšení a klíčové redesignování prvního dílu. Ten se stále těší oblibě své skalní komunity, což podtrhuje i kladné hodnocení na Steamu. pro druhý díl tak nezůstane kámen na kameni, ovšem ve smyslu vylepšení, ne překopání konceptu. Ostatně, Arcen se nebudou chtít zbavit svého trumfu v podobě chytré umělé inteligence. Jinak ale očekávejte lepší uživatelské rozhraní, pohodlnější ovládání jednotek, samozřejmě zcela novou kampaň... prostě hru, která není z roku 2009.

Ačkoliv požadovaných 300 tisíc dolarů není málo, tvůrci mají za sebou silný argument v podobě první hry. Tu si můžete ostatně zkusit i v rámci dema, které si stáhněte odsud. Pokud půjde vše podle plánu, v lednu by mohli podporovatelé hrát alfa verzi, v květnu bude spuštěný early access přes Steam v říjnu 2017 by vyšla plná hra. Samozřejmě, jen málokdy se plány vyplní do puntíku, ale můžete si udělat rámcovou představu o časovém plánu vývoje.

Nejnovější články