Epic Games Store implementoval hodnocení her. Známe i odhadovaná čísla prodejů konkrétních titulů
zdroj: tisková zpráva

Epic Games Store implementoval hodnocení her. Známe i odhadovaná čísla prodejů konkrétních titulů

16. 1. 2020 13:15 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Uživatelé Epic Games Storu prakticky od jeho spuštění volají po možnosti hodnotit nabízené hry. Uživatelské recenze, které jsou nedílnou součástí Steamu, v Epic Games Storu stále chybí a ještě nějakou chvíli chybět budou. Ale konečně došlo k implementaci agregátu OpenCritic, který shromažďuje recenze kritiků podobně jako Metacritic. Kromě toho dostáváme odhadovaná čísla z prodejů nejpopulárnějších her obchodu.

Zatímco Metacritic u jednotlivých her zobrazuje celkové průměrné hodnocení ze všech přiřazených recenzí, OpenCritic jde trochu jednodušší cestou. Recenzenti v něm prostě specifikují, zda danou hru doporučují, či nikoliv. Výsledné číslo v rozmezí 0–100 není tedy průměrem všech číselných hodnocení z recenzí, ale udává, kolik procent ze všech recenzentů hru doporučuje.

Například takové Red Dead Redemption II doporučuje 180 ze 188 recenzentů, tedy 96 %. Tato hodnocení naleznete v obchodě na kartě hry před hardwarovými požadavky a kromě procent a počtu recenzí tam uvidíte ještě verdikty tří vybraných recenzí, jejichž rozkliknutí vás přenese přímo do recenze na jejím vlastním webu. Zároveň si můžete nechat zobrazit všechny recenze, což vás zase přenese na stránku hry na OpenCriticu.

Stále tedy nemůžete psát své vlastní recenze a kdo ví, kdy a zda se taková možnost objeví. Šéf Epicu Tim Sweeney kdysi řekl, že pokud se spustí uživatelské recenze, bude jen a pouze na vydavatelích, zda je u svých her povolí. Důvod je prostý – obava z review bombingu, který Steam po letech vyřešil poměrně elegantně.

OpenCritic zdroj: tisková zpráva

Za upozornění na implementaci hodnocení kritiků děkujeme webu GamesIndustry a teď se přesuneme k druhému tématu, za které vděčíme webu PlayTracker. Ten si totiž posvítil na sedm nejpopulárnějších her podle samotného Epicu, viz infografiku v předchozím článku.

Nejde o oficiální čísla, ale pouhé odhady uskutečněné na základě počtu majitelů daných her (zjišťované přes XBOX API), přičemž jsou zohledněny i nákupy klíčů u jiných obchodníků a různé promo klíče. Nedozvídáme se, kolik jednotlivé hry vydělaly, ale dostáváme přibližné číslo prodaných či jinak získaných kusů.

Podle PlayTrackeru jsou na tom s velkým náskokem nejlíp Borderlands 3, jejichž kopii v Epic Game Store vlastní téměř 2 miliony hráčů. Druhé místo patří velmi populární zombie akci World War Z, která se může pochlubit 1 022 000 kopiemi. Sami tvůrci loni v létě přiznali, že prodali celkově 2 miliony kopií, přičemž z toho 700 tisíc připadalo Epicu, takže získat během druhého půl roku dalších 300 tisíc kupců se nezdá jako nereálné.

playtracker_graph_egs_excl zdroj: PlayTracker

Na třetím místě se umístilo Metro Exodus se 707 tisíci kopiemi, následované simulací výroby Satisfactory s 644 tisíci (tvůrci se dříve pochlubili půl milionem). Poslední tři místa vypadají následovně: Control 244 tisíc, The Outer Worlds 154 tisíc a Untitled Goose Game 151 tisíc.

Ze seznamu byly schválně vyňaty hry Dauntless a The Division 2, jelikož první je free-to-play, s čímž PlayTracker prý nedokáže pracovat, a druhá je zároveň dostupná v Uplay, k jehož datům nemá PlayTracker přístup a nedokáže tak určit, kolik kopií připadá pouze Epicu.

Nejnovější články