Na rozdíl od většiny nekonečných survival sandboxů má Rend přesně daný konec. Jednotlivé hry zaberou přibližně měsíc, kdy příslušníci jednotlivých táborů sbírají body, a jakmile dosáhnou určité mety, server se restartuje a všechno běží zase od začátku. Frakce přitom nebudou nijak veliké, v jedné by se mělo potkávat jen pár desítek hráčů.
Primárním mechanismem je tedy kooperace, proložená nějakou tou plánovanou bitvou. Vývojáři ze studia Frostkeep prozatím počítají asi se dvěma týdně a odpočítávání do příští roztržky vidí všichni na serveru, aby se na ni mohli adekvátně připravit. Neplánované souboje v Rend samozřejmě budou také, ale budovy domácí frakce hráčům přihrávají nejrůznější bonusy, tudíž jsou na domovské půdě ve výhodě.
zdroj: Archiv
Jinak jde o klasickou hru na přežití v divočině, tedy sbírání materiálů a surovin, shánění vybavení, zabíjení nebo ochočování mýtických bytostí a divoké zvěře podobně jako v Ark: Survival Evolved, stavění, crafting. Však už to znáte. Pokud váš tým zvítězí, znamená to malý náskok i do další hry, ale tvůrci se dušují, že to nevyústí v dlouhé řetězení vítězství jediné frakce.
Rend je již nyní dostupný na Steamu v režimu předběžného přístupu, kde si prý pobude ještě šest měsíců až rok. Pokud vás předchozí řádky nalákaly, můžete si vstupenku do nelítostného severského dobrodružství pořídit za třicet dolarů.