Důvod je celkem prostý – náklady na překlad a jeho testování se už prostě nevyplatí. Jacobson doslova říká: „Námi očekávaná cena na lokalizaci a její testování se pohybuje kolem 10 % z prodeje na zákazníka, který v daném jazyce hraje. U češtiny tohle procento už několik let roste a loni bylo 39 %, což je prostě neudržitelné. Proto jsme učinili obtížné rozhodnutí podporu českého jazyka ukončit.“
Jacobson otevřeně odpovídal na další otázky a ukázalo se, že problém není malá kupní síla České republiky, ale prostě všech hráčů, kteří češtinu využívají. „Ve skutečnosti je problém, že hru nekupuje dost lidí využívajících češtinu. Počet lidí, kteří hru hrají v češtině převyšuje počet lidí, kteří si hru koupí v České republice. A ani tak se to pořád vůbec neblíží číslu, které by ospravedlnilo překlad a jeho testování.“
zdroj: Archiv
Na mou navazující otázku, zda nepoměr nevzniká i díky šedému trhu s klíči Jacobson odpověděl jasně: „Důvodem, proč hraje víc hráčů česky, než jsou prodeje v České republice, je fakt, že česky mluvící hráči jsou i v jiných zemích.“ Jasně tak smetl případnou otázku šedého trhu. Svou porci česky hrajících lidí v zahraničí přidávají jistě i Slováci, ale jak bylo Jacobsonem naznačeno výše, i když se započítají uživatelé češtiny napříč státy, nestačí to. Pro jistotu dodal: "Rozhodnutí bylo založené na počtu lidí, kteří češtinu využívají" (a ne na počtu kopií připadajících na ČR - pozn.red).
Nicméně, pokud opravdu nevládnete angličtinou, nevěšte v hlavu, pořád je tu komunita. Jacobson potvrdil, že pořád je možné udělat vlastní lokalizaci pomocí editoru, který je ve hře zabudovaný. Takže stačí doufat, že se nadšenci do překladu vrhnou.