Free to play řežba BattleCry od Bethesdy se obejde bez pušek
zdroj: tisková zpráva

Free to play řežba BattleCry od Bethesdy se obejde bez pušek

28. 5. 2014 19:30 | Novinky | autor: Ladislav Loukota |

Bethesda oznámila free to play akční hru BattleCry, která ovšem nemá nic společného se starým dobrým Battlecry, ani se starým, dobrým a neznámým Battle Cry. V nové BattleCry hře studia od studia Battlecry (!) má dojít na frenetické multiplayerové souboje až 32 hráčů. V zásadě jde o Team Fortress 2 zasazený do éry po alternativní první světové. BattleCry se ale od svých vzorů hodlá odlišit (krom jiného) absencí většiny střelných zbraní a osobou Viktora Antonova - člověka, který je odpovědný za vzhled Half-Life 2 a Dishonored.

Studio Battlecry vzniklo teprve v roce 2012 a BattleCry (autora názvu by měli pověsit) je jeho první projekt. Hru ale zaštiťuje Bethesda a bát se nemusíme ani nedostatku talentu v "mladém" týmu. Nejsou to žádní zelenáči.

Za vývoj hry zodpovídají Rich Vogel, bývalý šéf BioWare Austin, spolu s Viktorem Antonovem, art directorem Half-Life 2 a Dishonored. Tomu odpovídá i vizuální styl, který si bere hodně z viktoriánského stylu, evropské architektury a obecně počátku 20. století, ale s Antonovovým typickým zalíbením v komiksovém přehánění a evropských tvarech.

Notně přehnané je ostatně též zasazení hry. Po kataklyzmatické válce na počátku 20. století se ve alternativním světě velmoci dohodly, že své další rozbroje budou řešit krvavým sportem v předem určených "válečných zónách", v nichž se malé týmy porvou o lepší skóre. Aby si nikdo nemyslel, že tuto premisou myslí BattleCry vážně, pro jistotu si ještě tvůrci vymysleli, že kvůli válce došlo na všeobecný a dodržovaný zákaz střelného prachu. Vedle elektromagnetické pušky, kterou bude třímat jedna z několika tříd, se proto máme těšit na souboje nablízko, popřípadě užívání šípů.

zdroj: Archiv

Bojovat budeme za mariňáky nebo kozáky, časem snad přibude více stran. Vedle výběru frakce tvoří jádro hry především výběr správné herní třídy. Roli "tanka" má plnit třída enforcer třímající gigantický meč. Další na výběr je duelist, který je agilnější variací "zloděje" - má disponovat maskováním a dvojicí menších mečů.

Následuje gadgeteer, jediná třída, co má k dispozici jakous takous pušku, i když jenom elektromagnetického ražení. Předposlední je třída archer, nabízející speciální luk schopný střílet více šípů najednou. A přehled uzavírá brawler, který může svou magnetickou rukou třískat lidi. Třídy se malinko liší v závislosti na zvolené straně konfliktu - kozácký lučištník například oproti mariňáckému kolegovi disponuje dvojicí kuší.

Hlavním tahákem BattleCry je ovšem boj nablízko, čímž se hra chce odlišit třebas od zmíněného Team Fortress 2. Tvůrci by toho rádi dosáhli soubojovým systémem postaveným na řetězení komb a ovládáním přejatým ze soubojových her (Street Fighter, Mortal Kombat).

Každá z tříd nabízí trojici speciálních schopností, které lze aktivovat s použitím "adrenalinu" – schopnostem však nějakou dobu trvá než se plně nabijí. Hráč tak musí taktizovat a volit mezi méně efektivním útokem, který se rychleji dobije, nebo silnějším útokem, co se bude následně nabíjet mnohem déle. BattleCry tím zjevně přebírá i prvky MOBA her.

BattleCry sází na maximální přístupnost, proto tvůrci zvolili free to play model. Jednotlivé bitvy mají být rychlé, plné neustálého respawnování a možnosti experimentovat se stylem hraní.

Hra by na PC měla vyjít v roce 2015, více informací se o ní dozvíme v průběhu letošní E3.

BattleCry zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články