Ghost Recon Breakpoint je přímým nástupcem Wildlands
zdroj: tisková zpráva

Ghost Recon Breakpoint je přímým nástupcem Wildlands

10. 5. 2019 10:50 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Ubisoft včera odhalil svůj nejnovější počin mezi hrami inspirovanými Tomem Clancym: Ghost Recon Breakpoint navazuje na myšlenku předloňských Wildlands. Odehrává se na fiktivním souostroví Auroa v Pacifiku, kam se můžete vydat v kooperativním multiplayeru až se třemi kamarády. Novinky? Systém tříd, větší rozmanitost lootu, lehké survival prvky.

Postavy sice budou mít třídy, mezi nimi ale můžete v táboře volně přepínat. Jednou z nových schopností bude možnost namazat se blátem kvůli maskování, něco podobného jsme mohli vidět třeba v loňské Laře. Mimo kooperace se v Breakpointu objeví i zatím blíže nespecifikovaný PvP režim a po vydání vývojáři plánují rozšiřovat taky endgame.

Na svého předchůdce nebude Breakpoint navazovat pouze žánrově, ale i příběhem. Zahrajete si za šéfa jednotky Nomada, tentokrát v dystopii roku 2023. Na ostrůvcích v Pacifiku jste samozřejmě uvěznění, potom, co vás o pomoc poprosil technologický magnát, jehož továrny teď vyrábějí autonomní zbraně hromadného ničení.

zdroj: Archiv

O přežití budete soupeřit s odpadlíkem Colem D. Walkerem. Toho hraje Jon Bernthal z Punishera, minulý týden s ním přibylo několik misí právě do Wildlands a rozhodně to není žádné koťátko. Walker tedy zabral celý ostrov, spolu se svou jednotkou dalších odpadlých agentů, kteří si říkají Vlci. Většímu příklonu k příběhovosti nahrává i možnost dialogových voleb.

Breakpoint se i přes osobní motivaci ale hraje dost podobně jako předchozí díl. Pořád byste měli primárně volit tichý přístup a ke střílení se uchýlit až tehdy, když se něco pokazí. Zůstává obří otevřený svět, byť se Auroa na rozdíl od Bolívie neinspiruje reálnou oblastí – především proto, aby tvůrci dostali co nejvíc rozličných prostředí na menší plochu. Pouště, bažiny, džungle, pole vlčích máků a sopku holt v reálném světě nepotkáte hned vedle sebe.

zdroj: Archiv

Naštěstí v něm zatím nepotkáte ani hejna dronů a bezpilotní tanky, kteří po vás v Breakpointu pátrají a dodávají mu lehký sci-fi rozměr. Svět skrývá i jiná nebezpečí, třeba hlad a žízeň. Lehké survival prvky by vás ovšem v hraní neměly příliš omezovat. Z hladu se vám možná budou trochu klepat ruce, ale neměli byste kvůli němu umřít. Můžete si však kupříkladu zlomit nohu, pokud skočíte z příliš vysoké skály. Pak budete kulhat, dokud si zranění nevyléčíte třeba v kempu.

Na Wildlands zřejmě Ghost Recon Breakpoint naváže i v trendu „hra jako služba“. Po vydání, které připadá na 4. října pro PC, PlayStation 4 a Xbox One, totiž budou přibývat jak příběhové mise, tak různé časově omezené speciály nebo raidy. Ano, jeden z nich se samozřejmě bude odehrávat v té velké sopce.

Nový Ghost Recon podle očekávání na počítačích nevyjde na Steamu, ale podobně jako The Division 2 pouze na Uplay a Epic Games Store.

Nejnovější články