GoG.com výrazně rozšiřuje nabídku, pořád je to bez DRM
zdroj: tisková zpráva

GoG.com výrazně rozšiřuje nabídku, pořád je to bez DRM

27. 3. 2012 10:54 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Ruku v ruce s úspěchem kráčí i evoluce a tak se staré dobré Good Old Games, u nichž si mnoho z nás nostalgicky zaslzelo a naplnilo virtuální knihovničku kousky ze svého herního dětství, mění.

A mění se podstatně. To, že se přejmenuje na GOG, je ještě nejmenší, ryze kosmetická změna. To, že už zde najdete i nové či novější tituly, je změna daleko větší.


Už dnes se stránky představily v nové podobě, nabízí větší množství sociálních funkcí a hlavně nové, nezávislé hry. První jsou Trine a The Whispered World, na cestě je Machinarium, Darwinia, a Spacechem. Jednoduše, GOG se zaměří na čerstvější tituly z nezávislé scény. A ano, všechny budou stále bez DRM.

Ona absence DRM bude jedním z důvodů, proč hry na GOG budou mít cca rok až tři zpoždění za oficiálním vydáním. GOG se podle slov Marcina Iwinského bude snažit zaplnit mezeru na trhu, která paradoxně vzniká masovým nasazením digitální distribuce a hlavně slev v ní. „Věřím, že většina platforem digitální distribuce, od App Store po Steam, se stala obrovskými černými dírami, kde najdete stovky titulů, a kde běží naráz tuna slev. Když provozujete tolik slev, logicky snižujete hodnotu celého média. Když koupíte balík skvělých nezávislých her za dolar, je opravdu těžké přesvědčit se a nacpat deset dolarů do jedné nezávislé hry“, vysvětluje ne až tak tradiční pohled na byznys.

„Jasně, vidíte obrovské množství lidí, kteří si kupují hry, když jsou k dostání za tak úžasné ceny, ale kolik z nich si ty hry skutečně zahraje a užije? Pokud si koupíte tucet her a nikdy si je nezahrajete, znamená to jen, že vás průmysl doslova dojí. A já nemyslím, že tohle je dobré jak pro průmysl, tak pro hráče, kteří nás živí“, pokračuje Iwinski.

Jednoduše, čekejte, že zde nenajdete ony povedené indie hry za 0,99 dolaru. Počítejte s tím, že je tu dostanete za ceny důstojné, leč ne podrobené drastické slevové akci. Stejně tak, co se týče DLC, GOG chce vydávat hry pokud možno se všemi DLC, která vyšla, za rozumnou cenu. Tedy aby nabídka byla atraktivní a „odvrátila hráče od Temné strany, tedy pirátství“.

Jedním z hlavních argumentů GOG, proč je zrovna jejich nabídka ta správná, je právě absence DRM. „Zacházejte s hráči jako se zákazníky a ne zločinci a ujdete mnohem delší cestu, na níž jim ukážete, proč vaše hra stojí za koupení“. Cílem GOG tedy prý není a nikdy nebylo konkurovat Steamu a Originu, protože dle jeho zástupců jsou prostě svým složením titulů někde jinde a zaměřují se na jiné hráče a hlavně na jiné potřeby hráčů.

Uvidíme tedy, co GOG v následujících týdnech předvede a jaké hry přivede do své DRM-free ohrádky.

Nejnovější články