Gwent se mění hráčům pod rukama, kampaň s královnou Meve připomíná HOMAM
zdroj: tisková zpráva

Gwent se mění hráčům pod rukama, kampaň s královnou Meve připomíná HOMAM

29. 8. 2017 11:19 | Dojmy z hraní | autor: Aleš Smutný |

Když beta, tak se vším všudy. Zatímco fáze otevřené bety u spousty titulů znamená takřka hotový produkt, který plní roli dema, CD Projekt se s Gwentem nebojí dělat radikální změny. V nejbližším patchi, který vyjde během pár dnů právě vyšel tak přijde řada úprav, která velmi výrazně pozmění metu a dá se čekat, že zlikviduje drtivou většinu balíků, které se aktuálně hrají.

Nejvýraznějším důvodem k těmto otřesům bude změna jedné ze základních vlastností hry. Zlaté karty už nebudou nedotknutelné, ale půjde je cílovat a poškozovat. Jelikož spousta balíků spoléhala na finiš s pomocí setu zlatých karet, kterému se nic nestane, celá jejich strategie bude v prachu. Což nemyslím jako kritiku. Gwent je v betě a vývojáři by měli sahat i k výrazným změnám, pokud cítí, že to prospěje hráčskému zážitku. Ostatně, udělali to už několikrát s počasím a blížící se update ochotu měnit i základní systémy potvrzuje.

Smash smash, want to see what wow wow's inside!

Update představuje vítané osvěžení ve hře, která už začala být trochu statická, což je osud každé karetní hry. Koření, tedy nové karty, musí proudit. V updatu tak vyjde třicítka nových karet, včetně zlatých verzí zaklínačů Vesemira, Eskela a Lamberta (stříbrné verze zůstanou, jen dostanou podtitul Wolf School). Celý soupis nových karet si můžete přečíst tady, protože je včera vývojáři všechny představili ve svém streamu na Twitchi.

zdroj: Archiv

Možná ještě důležitější jsou občas radikální úpravy spousty stávajících karet. Kromě toho, že CD Projekt zkouší pracovat s novými keywordy jako Soldier, Officer, Tactics či národní a klanovou příslušností, upravují řadu karet, které dominovaly metě až příliš. Týká se to třeba Fogletů, kteří hráli prim v Dagon balíčcích – nově každá zakouzlená Fog vyvolá jen jednoho. Solitaire trpaslíci se budou muset smířit s tím, že nově Resilience jednotku v novém kole zresetuje, takže žádné přenášení třicítkového Mahakam Defendera do druhého kola.

Update přinese i řadu novinek v rámci uživatelského pohodlí. Sociální funkce, hráčský profil, pro nováčky starter pack. V září také začne nová sezóna, která už bude mít i samostatnou mistrovskou část, kam se dostal každý, kdo měl na konci této sezóny MMR 4200 a výš.

Make Smash Smash?

Na Gamescomu ovšem přišla řeč i na představení kampaně, která by podle tvůrců mohla oslovit ty, kteří jinak PvP klání neholdují. To už jsme slyšeli mnohokrát, ale třeba Adventures v Hearthstone moc tímto způsobem nefungovala. Po prezentaci ale začínám CD Projektu docela věřit. Kampaň mi strukturou nejvíc připomínala strategickou sérii Heroes of Might and Magic, samozřejmě s karetními souboji místo hexových bitev. Příběh se točí kolem rivijské královny Meve a odehrává se před událostmi herní trilogie o Geraltovi. Nicméně, pokud znáte romány, dojde vám, že se místní časová linie nejspíš protne s románovým dějem, byť mi to na přímou otázku vývojáři nechtěli potvrdit.

Během putování chodíte po mapě s postavičkou Meve, která symbolizuje vaši armádu. Na mapě nacházíte truhly a můžete se odklonit od základní dějové linky tím, že někam zajdete a třeba objevíte vedlejší úkol. CD Projekt se nechal opakovaně slyšet, že z hlediska rozhovorů a rozhodnutí bude kampaň stejná jako „velké“ zaklínačské hry, tedy, že se děj větví a rozhodnutí mohou mít následky. Někdy dostanete novou kartičku (když třeba donutíte proradné vesničany narukovat a oni se objeví v podobě Poor Fuc…lanking Infantry) a jindy se má měnit celý děj.

V rámci kampaně bude hodně karet, které jsou nadesignovány jen pro kampaň. Tvůrcům to umožní dělat unikátní bitvy, kdy musíte porazit velmi specifickou armádu s kartami, které by multiplayer naprosto rozhodily. Je to dobré rozhodnutí, protože takhle přináší kampaň něco nového i pro ty, kteří v multiplayeru pár set hodin strávili. Nicméně pro multiplayer bude kampaň také užitečná. V jejím rámci se objeví nových 20 karet do multiplayeru. Hned jsem se ptal, jestli si je budou muset hráči vybojovat v průběhu kampaně. To je většinou špatný přístup, protože všichni chtějí mít nové karty do multiplayeru hned a kampaň proto profrčí co nejrychleji.

zdroj: Archiv

Naštěstí jsou si toho v CD Projektu vědomi a tak prý dostanete všechny nové karty hned na začátku kampaně, při jejím prvním spuštění. Nicméně, během samotného tažení Meve můžete z truhel získat prémiové (tedy rozpohybované) verze karet do multiplayeru, takže k něčemu vám její hraní bude i kromě samotné zábavy a potěšení z příběhu. Tažení se žánrově blíží spíš strategii. Jakmile rozbijete tábor, můžete cvičit jednotky, což vám přinese nové karty, komunikovat ve velitelském stanu se svými společníky, což rozšiřuje příběh, může odemknout nové úkoly a především, společníci mají podobu silných zlatých karet. Takže pokud se s někým rozhádáte a on vás opustí, přijdete i o důležitou kartu.

So? Human likey?

Celkově na mě působí koncept kampaně velmi dobře. Původně jsem si říkal, že s ní asi moc času nestrávím, ale zakomponování systémů karetního Gwentu do strategie s RPG prvky vypadá vážně lákavě. A stejně tak lákavě se profiluje Gwent, ke kterému jsem byl zpočátku dost skeptický. CD Projekt vstoupil do neprobádaných vod karetních her a od první uzavřené alfy urazil opravdu dlouhou cestu. Dokázal zformovat jádro hry a nyní už na něj přidává nadstavby, ale zároveň na základě statistik dokáže říct, že něco nefunguje a kompletně danou mechaniku překopat. Kdy plná verze vyjde, zatím nevíme. Zmíněný update můžete čekat nejspíš ještě tento týden, samotná kampaň zatím datum vydání nemá a rámcově odhaduji pár měsíců, ale ještě letos. A třeba tam bude mít roli i troll Shup z herního obchodu, jehož hlášky se nám postaraly o mezititulky. 

Nejnovější články