Kompilace remasterů obsahuje Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2, Halo 3 a expanzi Halo 3: ODST, Halo 4 a nově také Halo Reach. V podstatě poslední velké Halo, které chybí, je exkluzivita pro Xbox One, Halo 5: Guardians z roku 2015.
Podle Microsoftu navíc nepůjde o prostý port, hodně si prý dávají záležet na implementaci ovládání prostřednictvím klávesnice a myši s možností přemapování kláves a různých grafických nastavení, jako je ultraširoké rozlišení, vyšší obnovovací frekvence a velikost zorného pole.
zdroj: Archiv
I kvůli tomu nicméně bude kolekce vycházet po částech, respektive po jednotlivých hrách, vždy ale včetně kampaně a kompetitivního i kooperativního multiplayeru, zkrátka s tím, co k nim patřilo původně.
Čerstvě oznámený remaster Halo Reach se dočká podpory 4K rozlišení, 60 FPS a módu HDR, pokud máte Xbox One X či dostatečně výkonnou grafickou kartu. Zároveň bude první hrou, která z kolekce na PC vyjde, a to někdy během letošního roku.
Na Xboxu multiplayerová část Reach dorazí do The Master Chief Collection zdarma, ale příběhová kampaň a mód Firefight budou prémiovým DLC. Předplatitelé Xbox Game Passu ho dostanou v jeho rámci, zatím se ovšem neví, jestli půjde o součást služby Play Anywhere.
Pro odpůrce konzolí to bude první možnost, jak si na počítači zahrát Halo po skoro dvanácti letech, když vynecháme spin-offy ze strategické série Halo Wars. Poslední plnohodnotný port v podobě Halo 2 vyšel exkluzivně pro Windows Vista v roce 2007, tedy skoro tři roky po Xboxu. Na Steamu se pak střílečky Halo objeví vůbec poprvé.