Hrajete za jednorukou šermířku, která neví jak přišla o ruku (protože trpí amnézií), ale svůj handicap nahrazuje odťatými končetinami nepřátel. Okamžitě vám tedy vyskakuje možnost různých schopností podle toho, čí kus těla si zrovna na sebe naroubujete.
Koncept mi trochu připomíná Soul Sacrifice, i když mnohem blíže bude mít Severed k vynikajícímu Infinity Blade. Z mobilního hitu si Severed bere systém boje, kdy v reálném čase provádíte seky mečem pomocí tažení prstu po displeji, případně složitějšími kombinacemi spouštíte komba či další speciální schopnosti.
Na rozdíl od Infinity Blade vás ale nepřátelé v Severed mohou obstoupit, pak musíte bojovat jen proti jedné „straně.“ Když k tomu všemu přidáte nelineární průchod otevřeným světem (hra vás pustí i do oblastí, na které vaše postava nemá schopnosti), vyjde vám, že Severed asi nebude kopírka žádného konkrétního titulu.
Pravdou ale je, že některé prvky konceptu Severed jsou zatím jen v plánovacím režimu, protože DrinkBox ještě neví, na které platformy hra vyjde. Logicky se nabízí mobilní platformy a dotykové handheldy jako je PS Vita a 3DS.
Ve hře jsou však díky různým formám pohybového ovládání konzole WiiU, Xbox One, X360, PS3, PS4 a samozřejmě také PC s myší. Všechno je tedy otevřené, protože hra nespatří digitální světlo světa dříve, než „někdy v roce 2015.“
Z prvních informací se ale Severed jeví velmi nadějně. Systém boje skrze dotykové funkce je atraktivní, zvláště pokud jej doplňuje otevřený svět a budování postavy skrze různé schopnosti, výbavu apod.