Iron Harvest ukazuje alternativní historii po první světové válce
zdroj: tisková zpráva

Iron Harvest ukazuje alternativní historii po první světové válce

4. 11. 2016 10:28 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

První světová válka ve hrách ožívá, ale pokud byste za oznámením realtime strategie Iron Harvest viděli kalkul založený na úspěchu Battlefieldu 1, budete na omylu. Za konceptem hry stojí svět 1920+, což je tvůrčí dítko polského malíře Jakuba Rózalského. V tomhle světě dopadla první světová válka trochu jinak, existují jiná státní uskupení a především, došlo ke svéráznému technologickému pokroku a to díky adoptování válečné techniky z bojišť obyčejnými lidmi. Do hry tuto alternativní historii adaptují němečtí King Art.

Ve světě 1920+ se začátek 20. století nesl ve fascinaci technologiemi, což vedlo k vyvinutí nových válečných stojů, které místo tanků nabraly směr kráčejících bitevních plechovek. Možná je to klišé, ale rozhodně se tyhle prvoválečné mechy na Rózalského obrázcích vyjímají. Po válce samozřejmě spousta strojů zůstala na bojištích a farmáři a zemědělci začali tyto relikty války využívat k běžným pracím.

Nicméně, stejně jako v reálné historii, ani tady Velká válka nic nevyřešila a Evropa je opět na cestě k velkému střetu, tím spíš, že neznámá skupina mezi mocnostmi zasévá nesvár. Centem zájmu Iron Harvestu budou tři země. Saské císařství je místní verzí Německa. Je to silně industrializovaná, pokročilá země, která vzkvétá. Jenže role císaře je čím dál tím slabší, protože jeho politika appeasementu nesedí místním elitám a aristokratům, kteří nezkousli porážku ve Velké válce.

Druhou významnou frakcí je Rusvět, stát, kde se podivným způsobem dokázal sladit komunismus s carským Ruskem. I když… Car Mikuláš ztrácí silnou pozici podobně, jako jeho reálná předloha, na pozadí konspiruje Rasputin a celá společnost je rozervaná mezi dvěma odlišnými koncepty války. A i když disponuje obrovskou industriální základnou, poválečný vývoj je jakýkoliv, než idylický. Dá se říct, že Rusvět je v podobné situaci, v jaké bylo Německo v reálné historii.

A pak je tu republika Polania, tedy Polsko. Část jejího území stále okupuje Rusvět, armáda teprve prochází modernizací a pokud se někdo má cítit nepříjemně, je to Polania. Na západě Saské císařství, na východě Rusvět…

O hře samotné toho zatím víme málo. Jde o realtime strategii, přičemž se King Art inspiroval u titulů typu Company of Heroes. Ačkoliv úrovně budou spíš sandboxové, vše sváže příběh, který vás protáhne tímto novým konfliktem. Ovládat budete mechy, vojáky i speciální příběhové postavy. K dispozici bude systém krytí, ale počítejte s tím, že na materiálu záleží. Cihlová zídka vás uchrání před střelbou z pěchotních zbraní, ale dělostřelectvo a těžší výzbroj mechů ji rychle srovná se zemí.

Studio King Art, které stojí třeba za RPG The Dwarves, hodlá Iron Harvest vydat v roce 2018 na PC, PS4 a Xbox One. Takže času na představování jednotlivých složek hratelnosti je ještě spousta. Prozatím si prohlédněte některé Rózalského malby na oficiálních stránkách.

 

Nejnovější články