Koncept Reigns je jednoduchý, chytrý a využívá prvků, které jsme viděli i v jiných hrách (asi nejstarší je Diktátor ze ZX Spektra). Základem je neustálé rozhodování, které před vás hra klade v podobě balíku karet. Nejdříve si líznete, co osud vašemu monarchovi nachystal, a pak se pohybem doleva či doprava rozhodnete, jak se zachováte. Váš kat nestíhá popravovat všechny odsouzené a rád by pomoc od armády. Dáte mu ji a oslabíte tak armádu, nebo necháte zločince nepotrestané?
Jenže pak podniknou na vaše království nájezd Vikingové a bez pořádné armády skončíte jako mrtvola. Případně zaútočí Mongolové a zase je z vás mrtvola. Bude tedy lepší vybudovat silnou armádu. Ale kdo říká, že se nemůže v silné armádě skrývat další hrozba, která vás v podobě převratu zavede do žaláře? Vladař v podání Reigns musí žonglovat s několika proměnnými a přitom se modlit v co nejpříznivější pohled štěstěny.
Proměnnými, jejichž hodnoty je třeba držet v rozumných mezích, jsou poddaní, armáda, církev a pokladnice. Každý rok vaší vlády přijde jedna kartička, která představuje hrozbu, radu, varování nebo nečekanou událost, s níž se musí vypořádat v podobě rozhodnutí. Cílem je samozřejmě udržet se u moci co nejdéle. Jelikož můžete hrát za celou dynastii, navazujete během své vlády spojenectví, ale zároveň vytváříte nepřátelství, která se mohou projevit až za několik generací. Takže se nedivte, až vás bude stát život rozhodnutí, které provedl váš pradědeček.
Reigns působí ve svém prostém konceptu chytlavě. Měl by nabrat dostatečnou hloubku tím, jak se snažíte držet veškeré předvídatelné (a trochu i nepředvídatelné) faktory na uzdě. Ale uvidíme, až hra vyjde na PC, iOS a Android v létě tohoto roku.