Konec Kickstarter kampaně remaku Pathologic je na dohled, stejně jako druhý dodatečný cíl
zdroj: tisková zpráva

Konec Kickstarter kampaně remaku Pathologic je na dohled, stejně jako druhý dodatečný cíl

6. 10. 2014 15:20 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Projektům z Kickstarteru či z early access na Steamu se logicky věnujeme často, protože si řada tvůrců vybírá jmenované kanály nejenom k zaplacení, ale též představení svých her. Příležitostí psát o projektech, které zejména kickstarterem úspěšně prošly, a jejich tvůrci se mohou pustit do produkce her, už tolik nemáme. Už jen z tohoto důvodu má cenu zmínit, že remake vysoce originální a unikátní first-person (akční) adventury Pathologic hráči zaplatili a nyní už směřují k druhému dodatečnému finančnímu cíli. Do konce projektu přitom zbývá pouhých 21 hodin (v čase psaní).

Důvody, proč minimálně my dva s Lukášem Pathologic považujeme za jednu z nejzajímavějších her vůbec, už jsme probírali v podcastech a naznačovali v článcích. Jednom tedy připomenu, že hlavní postavou či entitou hry je město, jehož obyvatele a události minulé, současné i budoucí postupně poznáváte v roli jednoho ze tří doktorů, co během dvanácti dní mají tajemnou infekci a ideálně při tom přežít.

Protože se hra nenávratným způsobem mění, když něco uděláte i neuděláte, je nezbytně důležité, aby prostředí a systém chování obyvatel byly maximálně propracované a funkční. Aby tlupa zlodějů opravdu vybílila čtvrt, která je oficiálně zamořená a válí se všude mrtvoly. Aby si na vás obyvatelé města dávali skutečně pozor, až se rozkřikne, že jste rovněž nakažený a neprodají vám ani suchou kůrku chleba. Protože bez jídla v Pathologic jaksi nepřežijete, a když není ke koupi, je nutné opatřit si proviant jinak...

Ještě větší propracování města a chování jeho obyvatel, než tvůrci původně plánovali, už si hráči zajistili překročením prvního „stretch“ cíle. Překročení částky 300 tisíc vybraných dolarů znamená, že se okolo hráče bude motat více postav, bude se dít více událostí, přibude questů a všechno by mělo být mnohem více provázané a vybalancované. V zásadě jde o obsah navíc a podobný charakter má i další dodatečný cíl. Pokud se do konce kampaně vybere 350 tisíc dolarů, zamakají tvůrci podobně i na stepi, do níž přidají nové lokace, více nových příšer, nové aktivity, více questů, více postav a tak dále.

Tvůrci z Ice-Pick Lodge se k dosažení mety dalšího dodatečného cíle pomalou škrábou a zdá se, že by její pokoření mohlo vyjít. Závěrečné hodiny bývají v kampaní na Kickstarteru hektické a vybraná částka se většinou zvyšuje rychlým tempem.

Abych vám při tom jen vyčůraně neradil, že máte tvůrcům přispět, protože o další vylepšení hry sám stojím, právě jsem na Pathologic přispěl. Po dlouhém přemýšlení, nutno dodat. Věřím totiž, že původní verze Pathologic, jakkoli nabízela skvělý zážitek, byla rovněž v řadě aspektů zlomená/zabugovaná/spartánská a uhlazenější verze by nechala lépe vyniknout kvalitám unikátního konceptu.

Nejnovější články