Life is Strange se prodalo přes 3 miliony kusů. Tvůrci potvrdili pokračování
zdroj: tisková zpráva

Life is Strange se prodalo přes 3 miliony kusů. Tvůrci potvrdili pokračování

19. 5. 2017 13:15 | Novinky | autor: Adam Homola |

Cenami ověnčená a komerčně úspěšná epizodická adventura Life is Strange se dočká již dříve naznačeného pokračování. Vývojáři ze studia Dontnod Entertainment totiž nepracují jen na temném upířím hororu Vampyr. Časem nás opět zavedou do městečka Arcadia Bay v americkém Oregonu, kde se odehrávalo všech pět epizod první hry.

Pravdou je, že v tuto chvíli ještě nevíme, zda se do Arcadia Bay skutečně podíváme. Ani jestli to bude v opět v kůži Max, či zda půjde obecně o pokračování, prequel, či spin-off. V tuto chvíli máme z úst vývojářů potvrzeno jen to, že na pokračování Life is Strange se opravdu pracuje.

Do práce na pokračování se pustil hned po vydání krabicové verze hry (leden 2016) stejný tým, který na svět přivedl jedničku. Na Life is Strange 2 se tak pracuje už více než rok, což by mohlo znamenat brzké odhalení prvních detailů a třeba i nějaký ten trailer.

Vývojáři ještě během vydávání první sezóny naznačovali, že pokud dvojka někdy vůbec vznikne, bude se pravděpodobně točit kolem nových postav. Tehdy to šéf vývoje Michael Koch přirovnal k True Detective či American Horror Story – tedy k seriálům, které se výměny hlavních hrdinů nebály. „Můžeme tam mít nové postavy, nové lokace, a přesto zachovat identitu a tématiku hry,“ řekl tehdy Koch v rozhovoru pro Polygon. Jestli to stále platí, nebo si to mezitím vývojáři rozmysleli, teprve uvidíme.

zdroj: Paramount Pictures

Poděkování vývojářů komunitě a stručné oznámení druhého dílu.

Za normálních okolností bychom mohli očekávat první nálož informací už za pár týdnů na E3, jenže na to si musíme bohužel nechat zajít chuť. Tvůrci na svém webu potvrdili, že nové Life is Strange na letošní E3 nebude. Možná se tak budou na nejznámější herní výstavě soustředit Dontnod jen na Vampyr, s jehož vydáním se stále počítá ještě na letošní rok.

Vývoj druhého Life is Strange není popravdě tak překvapivý, protože kromě kritického úspěchu zabodovala osobitá adventura i u hráčů. Ještě v březnu minulého roku mohli vývojáři mluvit o 1,2 milionu prodaných kusů, zatímco dnes už bouchají šampaňské a oslavují metu 3 milionů prodaných kusů.

Tři miliony platících hráčů je u epizodické adventury moc pěkné číslo, i když v případě Life is Strange bude hráčů nejspíš ještě podstatně víc. Vývojáři totiž loni v srpnu uvolnili první epizodu zcela zdarma a bez časového omezení. Takto velké „demo“ si můžete zdarma stáhnout i dnes. Ve skutečnosti tak bude mít povědomí o hře mnohem víc lidí než jen ty tři miliony platících hráčů.

Dontnod před dvěma lety trefili hřebík na hlavičku, když se jim skrze osobní příběh dvou kamarádek Max a Chloe podařilo oslovit velkou skupinu hráčů, která se o hře navíc ochotně a velice pozitivně rozpovídala. Hráčská základna tak mohla skrze šuškandu jen růst. Epizodický model fungoval, stejně jako mechanika přetáčení času a na poměry her velmi osobní příběh dodával celému projektu punc svěžesti, který by mu mohla leckterá velká hra závidět.

zdroj: Archiv

Life is Strange byla tak úspěšná a zajímavá, až zaujala i ty správné lidi z filmového studia Legendary a dj2, kteří společně s vydavatelem hry Square Enix oznámili hraný seriál na motivy první sezóny hry. Od té doby jsme o seriálu ale prakticky neslyšeli a kdo ví, v jakém je projekt nyní stavu. Chystaná dvojka a její případný potenciální úspěch by ale mohly práce na seriálu popohnat kupředu.

První sezóna Life is Strange byla podle nás jednou z nejlepších her roku 2015, jedním z největších překvapení téhož roku a v kategorii nejlepších adventur si odnesla dokonce zlatou medaili. Pokud vás série z nějakého důvodu minula, vyzkoušejte alespoň první bezplatnou epizodu a koukněte na recenze první, druhé, třetí, čtvrté i páté epizody. Téměř ve všech případech šlo o výborné kousky, hodné pozornosti téměř každého hráče, nejenom fanoušků adventur.

Nejnovější články