Magic: The Gathering útočí na e-sportovou korunu. Nová Arena chce konkurovat Hearthstonu
zdroj: tisková zpráva

Magic: The Gathering útočí na e-sportovou korunu. Nová Arena chce konkurovat Hearthstonu

8. 9. 2017 13:32 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Jak svou karetní hru posunout někam dál, když už teď jde o ohromný globální fenomén s miliony fanoušků? Takovou otázku si položili Wizards of the Coast, vydavatelé Magic: The Gathering, a přišli s geniálním nápadem – ukousnout si pořádný kus digitálního koláče, nad nímž momentálně drží stráž babička Hearthstone. A tak se brzy můžete těšit na Magic: The Gathering Arena, z níž by Wizards chtěli udělat opravdový e-sport, který budou sledovat davy diváků.

Trik má být v tom, že velmi komplexní herní pravidla budou převedena do intuitivnější, pro nováčky pochopitelnější podoby. Magic se opírá o systém, v němž na sebe hráči můžou téměř kdykoliv reagovat, a tak je potřeba, aby byl každý pohyb „schválen“ nepřítelem. K tomu si ještě připočtěte samotné bojování, které je se svými blokujícími a útočícími příšerami totálně odlišné od přímočarého rubání Hearthstone, a musíte uznat, že vývojáři toužící po rychlejším zážitku před sebou rozhodně nemají snadný úkol.

Pochopitelně nejde o první pokus, jak dostat Magic na obrazovky počítačů. V první řadě je tu Magic: The Gathering Online, v podstatě 1:1 převedení karetní verze do té digitální, která je ovšem patřičně těžkopádná. Mnozí z vás jistě zaznamenali jednodušší, ale podle mě nepříliš zajímavé Duels of the Planeswalkers – já jsem si však mnohem víc oblíbil příjemný kompromis Magic Duels. A právě poslední jmenovaná hra padne Aréně za oběť.

Wizards už před nějakou dobou oznámili, že Egyptem inspirovaná edice Amonkhet bude tou poslední, která v Duels vyjde, a nedostane se tak ani na doplňkovou Hour of Devastation. Pro hráče jako jsem já je to docela smutná zpráva, i když chápu, že vývojáři si nechtějí udržovat další hru parazitující na té nové. Magic Online ovšem přirozeně bude fungovat i dál se všemi starými edicemi, obskurními herními módy atd. Arena se totiž bude zabývat především novým obsahem, a tak zde panuje dostatečná rozdílnost na to, aby paralelní existence obou titulů ničemu nevadila.

Když máme z krku základní fakta, rád bych se svěřil s několika osobními dojmy. Upřímně řečeno z nového uživatelského rozhraní nejsem zas až tak nadšený, a to nejen z estetického hlediska (tapování maličkým náklonem vpravo, čtvercové karty…). Sice je hezké, že celá hra je očividně výrazně hbitější než Duels, ale upřímně řečeno mi přijde snad až příliš rychlá, nenechávající příliš mnoho času pro přemýšlení, reagování, pečlivé prostudování situace. Existuje důvod, proč se ty nejlepší mače v Magic protáhnou klidně na hodinu, a cílit na hearthstonovské desetiminutovky k obědu je podle mě nesmysl. 


Na druhou stranu je možné, že tenhle pocit pramení z půlhodinového videa od IGN, z něhož jsem načerpal některé dojmy. Oba hráči si totiž nějakou taktikou moc hlavu nelámou, všechno halabala odklikávají, a pokud jste aspoň trochu kompetentními karetními čaroději, jejich neustálé příšerné chybování vám nejspíš o nějaký ten pátek zkrátí život. Pro zlepšení nálady doporučím oficiální stream, v němž si zabojovali Amaz a Gaby Spartz. V jejich podání přece jen vyniknou některé pěkné novinky – například snadné určení pořadí vícenásobného bloku.

 

Podaří se Magic: The Gathering Arena stát se e-sportovým králem (nebo aspoň kralevicem, protože vláda Blizzardu je zdánlivě neotřesitelná)? To si netroufnu odhadnout, dokud si nevyzkouším aspoň uzavřenou betu, do níž se můžete přihlásit na oficiálních stránkách. Prioritu dostanou veteráni Magic Online či Magic Duels, nebo si můžete pomoci účastí na reálných eventech. V betě vás čeká nová edice Ixalan, pozoruhodná kombinace dinosaurů a pirátů, na niž se docela těším… Jen si zkrátka myslím, že to na papíře bude jako obvykle lepší. Ale víc možností, jak si MTG užít, asi nemůže ničemu uškodit.

Nejnovější články