“Základním lákadlem systému Nemesis je možnost vybudovat si vztahy s vašimi osobními spojenci i nepřáteli v dynamickém otevřeném světě. Přestože nakupování skřetů v obchodě je okamžité a poskytuje hráčům víc možností, uvědomili jsme si, že touto volbou riskujeme podkopání srdce naší hry, systému Nemesis. Můžete kvůli ní přijít o skvělé hráčské příběhy, které byste jinak stvořili, a těmto příběhům to ubližuje, i když si nic nekoupíte,” říká oficiální prohlášení.
“Pouhé vědomí, že si skřety můžete koupit, snižuje vaši imerzi ve světě a odstraňuje výzvu z vybudování vaší osobní armády a pevností. Abychom naplno obnovili příslib systému Nemesis, permanentně odstraníme Zlato, Válečné truhly a obchod z Shadow of War. To znamená, že možnost pořídit si Zlato za reálné peníze a možnost získat skřetí následovníky z Válečných truhel bude zrušena.”
Je to trochu nečekaný krok po takové době od vydání hry - Talion se vydal zpátky do Mordoru 10. října minulého roku. Dá se z toho usoudit, že mikrotransakce nejspíš Monolithu nevynášely žádné závratné sumy, protože kdo by se zbavil otřásajícího se oslíčka jen kvůli důvodům vyjmenovaným v minulých odstavcích? Pro hráče to každopádně znamená, že musí co nejrychleji utratit své zbývající Zlato. Jinak jim ho vývojáři vymění za herní předměty.
Kromě odstranění mikrotransakcí se chystají i další změny, například v Shadow Wars, v nichž se snažíte ochránit své pevnosti před protiútoky Sauronových sil. Tady se objeví nové příběhové prvky a všechno bude zjednodušeno, aby zmizel pocit nekonečného grindu. Koho nekonečný grind baví, ten bude mít dál k dispozici mód Endless Siege.
V Monolithu plánují celou sérii updatů zdarma. Měly by vylepšit systém Nemesis nebo přidat nové schopnosti, skiny i předměty, ale zatím o nich nic bližšího nevíme. Zato je jasné, že možnost koupit si Zlato za reálné peníze bude vypnuta 8. května a obchod, truhly i celá bonusová měna definitivně zmizí 17. července.