Poradit si ale budete muset s každou z těchto možností a to nejenom ve smyslu, že vám nesmí kolonisté pomřít. To se předpokládá automaticky, vaším úkolem je zajistit soběstačnost kolonie, její expanzi a také spokojenost vašich kolonistů. Protože by tu také měli chtít žít a ne jen přežívat.
Starat se budete o kyslík a jeho distribuci, energetické zásoby, potraviny, ochranu před počasím i před mimozemskými druhy, které nutně nezahrnují jen mírumilovné chlupaté medvídky. Spíše čekejte chapadla, zuby a velký apetit. A i kdyby vám místní fauna dala pokoj, člověk člověku vlkem a tak vám na bedra spadne i potlačování zločinu ve vaší rostoucí kolonii.
zdroj: Archiv
Aven Prime má navíc vlastní cyklus dne a noci. Sol, tedy den, je cca týden trvající období a noc je prakticky stejně dlouho trvající zima, během níž vše zmrzne. Což znamená, že vaše farmy nic nevyprodukují a vaše krásné solární generátory produkují celý týden zlomek energie. Prakticky tak neustále musíte počítat s měnícími se podmínkami a upravovat podle toho plány.
Každá z budov bude mít dva až tři vývojové stupně a čtvrtý může dodat mimozemská nákaza jménem Creep, která budovu pokryje chapadly a má tendenci šířit se po celé kolonii. Pokud včas nepošlete specializované drony, můžete mít po kolonii dřív, než se nadějete. Ostatně, nejste prvními obyvateli Aven Prime, jednou z vašich činností bude i objevování mimozemských artefaktů, které zde zanechala již zaniklá civiliace. Na historii planety a celý její příběh se zaměří kampaň, jíž pak doplní i sandboxový mód.
Momentálně si můžete koupit betaverzi hry na itch.io, plná verze pak vyjde v polovině roku i na Steamu, PS4 a Xbox One. Čtyřčlenný tým Mothership Entertainment tak konečně dojde na konec skoro čtyřletého vývoje. Snad nás na konci čeká i propracovaná strategie.