K oznámení hry došlo skrze záběry z hraní, na kterých se lovec snaží skolit pseudo T-Rexe nejenom s pomocí svých zbraní a schopností, ale i s pomocí světa, ve kterém se všechno odehrává. Právě ten má být jednou z předností Monster Hunter: World.
Herní svět je otevřený, nečeká vás žádné nahrávání při přesunu mezi lokacemi a nahánět monstra budete ve dne i v noci. Nejprve ale musíte potvoru pomocí naváděcích světlušek vystopovat, pak se před ní můžete skrýt ve křoví nebo se zamaskovat listím. Jakmile se totiž odhalíte, přímému boji se už nevyhnete, což nebude vždycky vhodné. Někdy bude lepší spolehnout se na pomoc herního světa a lapit nepřítele třeba do lián, nebo můžete jedno monstrum poštvat proti druhému, a počkat si na vhodný moment k vlastnímu útoku. A když to nepůjde ze země, můžete na protivníky jednoduše vylézt a bodat je do citlivých míst. Z padlých monster získáváte klasicky suroviny, ze kterých si pak vyrábíte nové vybavení a zbraně, abyste si mohli troufnout na ještě ostřejší nepřátele.
zdroj: Archiv
Monster Hunter: World je sice primárně singleplayerová záležitost. Pokud se však necítíte na souboj s něčím opravdu velikým, stačí k nebi vystřelit světlici a přiběhnou vám na pomoc v rámci online kooperace až tři další hráči z kterékoliv části světa - toho skutečného, protože hra propojí hráče z Evropy a USA s hráči z Asie (Japonska).
Monster Hunter: World vyjde na začátku roku 2018 na Xbox One i PlayStation 4. PC verze dorazí o pár měsíců později.