Mount & Blade II: Bannerlord přidá další typ "měny" ve formě bodů vlivu
zdroj: TaleWorlds

Mount & Blade II: Bannerlord přidá další typ "měny" ve formě bodů vlivu

6. 10. 2017 15:07 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Po všech těch překrásných videích zachycujících krvavou řež v multiplayerových kláních se konečně dostává ke slovu i kampaň čistě pro jednoho hráče. Aleš již před nějakým časem psal o novém systému úkolů, který bude tentokrát sázet na variabilitu řešení a loajálnost zadavatelů. Další příspěvek na blog TaleWorlds se zabývá novou „měnou“ – vlivem.

V TaleWorlds se konečně rozhodli více zabrousit do singleplayerové části Mount & Blade II: Bannerlord a v následujících pravidelných blozích tak postupně rozeberou jednotlivé aspekty kampaně. Prvním z nich je úplně nový systém vlivu, který posouvá hratelnost předchozích dílů na novou úroveň.

Jaká jsou dvě základní pravidla, jimiž se řídí každý správný vůdce armády? Nakrmit vojsko a vyplatit žold. Putování po Calradii po boku svých věrných mužů a žen se zkrátka neobejde bez ukojení hladu a naplnění prázdného měšce. Jakmile je jedna z těchto komodit nedostatková, morálka skupiny klesá volným pádem a armáda se co nevidět rozpadne. Tyto dva systémy vám dělaly vrásky na čele po celou dobu hraní Mount & Blade a Bannelord k nim přidává třetí komoditu - vliv.

zdroj: Archiv

Vliv je v podstatě další druh měny, kterým uspokojujete potřeby svého vojska, ale i dalších aktérů ve hře. Dá získat poměrně snadno – stačí se postarat o bandity ve svém království, porazit nepřátele, vyplenit jim patřící vesnici, obsadit jejich usedlosti atd. Nabytý vliv se hodí k ovlivnění důležitých rozhodnutí vaší zvolené frakce a k požádání ostatních lordů, aby vás následovali.

A jakmile vás začnou následovat, otevře se nejdůležitější účel vlivu. Lordi, kteří se k vám připojí, vyžadují pravidelně investici vašeho vlivu na základě několika faktorů jejich armády. Čím lepší panuje mezi vojáky morálka, tím méně vlivu potřebují. Stejné je to se vzdáleností od domova, počtem vybojovaných bitev a vztahem mezi vámi a jejich lordem. Jakmile nemáte dostatek vlivu, armáda se začne rozpadat.

Ale proč pod sebe najímat třeba tři lordy a dřít se jako kůň, abyste pro ně měli stále dostatečný vliv? Vtip je v tom, že lordy vysíláte na plnění různých misí a vliv z úspěchu míří rovnou k vám do pomyslné kapsy. Jedná se tak v podstatě o hazard. Svůj těžce vydřený vliv investujete do zvoleného lorda a jeho armády, která následně zpacká bitvu s nepřítelem a vy nejenže nezískáte svůj vložený vliv zpět, ale armáda se vám vrátí ve zbídačeném stavu. Hazardujete tak i s dalšími svými armádami, pokud takto vsadíte všech svůj vliv v očekávání obrovského zisku… Dostanete se hodně rychle z vrcholu na dno.

Tento nový systém vám (lordům) má poskytnout v podstatě stejné možnosti, které měl dříve jen král. Stále je mnohem jednoduší najímat lordy z pozice královského trůnu díky většímu objemu všech potřebných komodit, ale s trochou štěstí se vám podaří docílit velké armády s několika spřátelenými lordy i z nižší pozice a tím pádem mnohem dříve v průběhu kampaně. Mount & Blade II: Bannerlord hned zní o fous komplexněji, než předchůdci. Jako vždy, o datu vydání nepadlo jediné slovo.

Nejnovější články