Kaidan proti sobě postaví jednoho mocnějšího hráče a několik jeho obětí. Silnější jedinec se stane pánem jeskyně a navrhne svým protivníkům unikátní vyprávění – zvolit lze zasazení (hotel, nemocnice, vesmírná loď, viktoriánská vila), postavy i jejich schopnosti i výbavu a nakonec také antagonistu i jeho schopnosti. Na výběr bude určitě zombie, duch, démon, ale i obyčejný psychopat.
Následuje volba klíčových příběhových událostí – například spal Bibli (fuj, knihy se nepálí!), odpověz na otázku nebo někoho rituálně obětuj. A konečně dojde také na volbu konce hry, který může nastat například smrtí daného jedince, nebo jen interakcí s určitým objektem. Lze vytvářet i nápovědy k příběhu, které se pak zjevují ve formě textových poznámek či audionahrávek rozesetých po vygenerovaném herním světě.
zdroj: Archiv
Jednotlivé příběhy sice půjde ukládat a sdílet, procedurálně generovaný svět však zajistí, že pokaždé půjde o trochu odlišný zážitek. A jak taková tvorba příběhu hry může v budoucnu vypadat, to odhalují oficiální stránky hry.
Kaidan nemusí nutně pokaždé probíhat ve složení 4v1 – horní hranice hráčů zatím známá není, nic ale nebrání tomu, aby některé příběhy nebyly napsány pro dvojici dobrodruhů, zatímco jiné třeba pro rovnou pět nešťastníků. Tak jako tak ale bude důležité zůstat pohromadě – jedině tak se lze přesvědčivě ochránit před ztrátou vědomí či příčetnosti.
Jak vidno, fantazii se příliš meze klást nebudou a základní premisa hry rozhodně zní lákavě. Navrch přidejte podporu virtuální reality a máte před sebou recept na zajímavý hororový zážitek. Více bychom se o hře měli dozvědět již 23. února, kdy tvůrci spustí Kicstarter kampaň.