První díl vesmírné grand tower defense real-time strategie (slyšíte správně) si získal oddanou komunitu fanoušků hlavně díky dvěma věcem. Neotřelému mixu žánrů, z nějž pramení svěží hratelnost, která se jen těžko přirovnává k nějakému jinému titulu, a všemi mastmi mazané umělé inteligenci, s níž byla radost se měřit. Obojím se může pochlubit i pokračování.
Rozhodnutí nespravovat, co funguje, můžeme tvůrcům ze studia Arcen zazlívat jen těžko. Místo riskantního překopávání konceptů vzali prověřené jádro a zjednodušili repetitivní prvky z jedničky, aby zbytečně nebořily tempo. Technologický pokrok od dob vydání prvního dílu jim navíc umožnil pořádně se rozmáchnout se škálou – hra má simulovat i několik set tisíc jednotek naráz a nemá se u toho ani zadýchat.
zdroj: Archiv
Hlavním lákadlem zůstává kočkovaná se zbytkem vesmíru. Vyrazit na bezhlavé tažení by totiž s největší pravděpodobností skončilo nepříjemně záhy a velice neslavným způsobem. Ne, lidstvo zpočátku nemá v přímé konfrontaci šanci, tudíž musíte chytře volit strategii, uzavírat pakty, vést vesmírnou obdobu guerrilly a hlavně nemít velké oči.
Když vás totiž kosmičtí hegemoni vyhodnotí jako něco víc než obtížný hmyz dříve, než na to budete připravení, nemilosrdně vás smetou z oblohy. Ale pokud budete chytří, nakonec to provedete vy jim. A nebo taky nemusíte hnout prstem, nastavit maximální rychlost hry a pozorovat, jak se zbytek univerza postřílí navzájem.
Větší, hlubší, hezčí a s bohatším obsahem složeným z mechanik prvního dílu (včetně všech expanzí) obohacených novinkami a vylepšeními. Na papíře v podstatě definice ideálního pokračování. Hráči, zdá se, zatím souhlasí, protože na AI War II sypou nadšeně pozitivní recenze.
Chcete-li se přesvědčit sami, hra je k dispozici na Steamu a při momentální slevě vás vyjde na lidových deset eur.