Neslavný konec potvrzen. Podpora singleplayeru Mass Effect: Andromeda končí

22. 8. 2017 18:10 - Oznámení
autor: Václav Pecháček

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One

Leccos naznačila už zpráva o začlenění vývojářů z BioWare Montreal do studia EA Motive pracujícího na hře z univerza Star Wars, a nové oficiální vyjádření vše jenom potvrzuje: Mass Effect: Andromeda končí. Ne tedy úplně – v plánu jsou pořád ještě nějaké dodatky do multiplayeru včetně misí a postav. Ale žádných DLC, patchů či updatů singleplayerové kampaně se už nedočkáte. Takhle brzký konec tvůrci v plánu určitě neměli, ale co se dá dělat – hra se jim prostě zrovna moc nepovedla (proč, to se dozvíte například v recenzi).

Je to škoda – nápad opustit galaxii a vydat se do krajin nezávislých na Shepardově rozhodování z původní trilogie mi přišel velmi elegantní, a úkol prozkoumávat neznámé planety mě okamžitě zaujal. Jen je škoda, že to celé provázela téměř MMO struktura questů, dost slabý scénář, technické chyby, a nepříliš inovativní mimozemské rasy. Hru pak nemohlo zachránit ani zábavné bojování.

Některé neuzavřené příběhové linky – včetně osudu quarianské archy – prý budou pokračovat v knížkách a komiksech, ale do hry se už nedostanou. S faktickým zánikem studia by na nich nejspíš beztak neměl moc kdo pracovat. A tak se s Andromedou můžeme rozloučit, a nevím nevím, zda tohle zjištění bude někoho budit ze spaní.

Co to znamená pro budoucnost celé série? Těžko říct. Závěrečná slova prohlášení znějí: „Vážíme si milionů hráčů, kteří se s námi vydali do galaxie Andromeda. Doufáme, že vás opět uvidíme v univerzu Mass Effect.“ Samozřejmě to asi nic neznamená, ale přesto se k oněm slovům – „opět uvidíme“ – můžou fanoušci Sheparda a spol. upínat jako ke svatému grálu.

Moje osobní preference leží nejspíš v návratu do raných dob vesmírného průzkumu lidské Aliance. Nemusela by to ani nutně být Válka prvního kontaktu s Turiany, přestože tenhle krátký konflikt by jistě posloužil jako fascinující pozadí. Ale nějaké události před Shepardem, v časech, kdy rasy v Citadele obyvatelům planety Země ještě ani za mák nevěřily, kdy se teprve formovala lidská politika vůči mimozemským civilizacím…

Celá galerie

No uvidíme, co si BioWare vymyslí. Těžko se stane, že by jeden neúspěch pohřbil tak obrovskou značku, jakou je Mass Effect, tím spíš, že se do generálského křesla opět posadil jeden z jejích úhlavních tvůrců, Casey Hudson. Ale zároveň bych řekl, že můžeme bezpečně počítat s dost dlouhou pauzou, než si vývojáři vyjasní, kudy vycouvat ze slepé uličky a jakým směrem se vydat příště.

Tagy: Mass Effect (série) akční sci-fi RPG 3rd person third person

Zdroj: tisková zpráva

Související hry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)