Hra (video najdete po rozkliku v článku) se odehrává v roce 2035 a v misích nás zavede na různá místa ve sluneční soustavě, jako je třeba Mars. Hlavním cílem hry bude vzdělávat děti a mládež ve věkovém rozmezí od 5 do 24 let v oborech matematiky, inženýrství a v technologiích. Vývojáři ze studia Project Whitecard, specializující se na vážné (ve smyslu k realitě, ne k příběhu) hry, spolupracují na tomto projektu s kosmickou agenturou NASA. Vládních peněz se však podle slov šéfa studia Khala Shariffa zřekli, protože chtěli, aby projekt byl ziskový. Finanční prostředky na vývoj tak sháněli prostřednictvím webu Kickstarter a své cílové částky 25 tisíc dolarů již dávno dosáhli.
zdroj: Archiv
Khal Shariff za původ své vášně pro vážné hry s vesmírnou tématikou označuje film Magnificent Desolation určený pro 3D kina IMAX. „Já jsem původním povoláním vývojář, a buď bych jím byl celý život, nebo jsem mohl rozjet vlastní společnost,“ popsal pro server Gamasutra, jak se dostal do své současné pozice.
„Naším cílem je využít herní technologii takovým způsobem, že když se někdo s naším produktem dostane do kontaktu, bude poté možná lepší nebo chytřejší. Mám možnost vytvořit nové standardy ve výuce prostřednictvím her, ale také inspirovat lidi k zájmu o cesty do vesmíru díky přímé spolupráci s NASA a zanechat zde dědictví technologií, které změnily svět,“ upřesnil Shariff. Motivace jsou to pěkné a vznešené. Uvidíme, jestli tento ambiciózní projekt nakonec uspěje. Spuštění bety je slíbeno na prosinec roku 2012.