Nový Stronghold: Warlords míří dobývat čínské a japonské hrady
zdroj: tisková zpráva

Nový Stronghold: Warlords míří dobývat čínské a japonské hrady

14. 6. 2019 15:03 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Stronghold je značka s různorodou historií. Některé díly se právoplatně zapsaly do herních kronik (jednička, Crusader), jiné přinesly spíš zklamání (Crusader 2, Stronghold 3). Dobré byly bohužel spíš ty starší díly a v poslední době není moc nad čím jásat. Třeba to změní nový díl Stronghold: Warlords, který příští rok zamíří do Asie.

Jako obvykle půjde především o dobývání a ničení krásných hradů, tentokrát v Číně, Japonsku, Vietnamu, Koreji a Mongolsku, a to ve vpravdě úctyhodném časovém rozpětí. Hra začíná někdy v 3. století před Kristem a končí až u Čingischána ve 13. století našeho letopočtu.

Vyzkoušíte si tak širokou paletu jednotek, od guerillových bojovníků vietnamské džungle až po sofistikované čínské dobývací stroje na střelný prach. Při ztečích vám taky pomůžou třeba obléhací věže a pak samozřejmě elitní jednotky jednotlivých národů, například mongolští jízdní lučištníci nebo japonští samurajové.

Chystá se taky jeden zbrusu nový herní systém, podle kterého se celá hra jmenuje. V poněkud zvláštním videu vám ho vysvětlí sám hlavní designér Simon Bradbury ze studia FireFly. A proč je to video zvláštní, ptáte se? Z nějakého důvodu – asi pro okrasu – se v něm promenádují jakási paní s dědečkem, oba v žabkách, a v pozadí za Bradburym předstírají konverzaci. Vskutku autentická iluze.

zdroj: FireFly Studios

Warlords do hry přidávají další strategický systém: Na mapě se vyskytují nezávislí vojevůdci ovládaní umělou inteligencí, které můžete „přesvědčit“ ke spolupráci a využít jejich služeb. Jenže to samé bude dělat váš protivník, takže se z válčení stane přetahovaná o služby menších frakcí. Pokud budete dostatečně šikovní, nemusí vám umřít ani jediný muž, protože to nejtvrdší válčení obstarají vaši noví poddaní.

Jednotliví warlordi navíc mají unikátní vlastnosti a archetypy. Někdo z nich se specializuje na útočení, jiný rád staví nedobytné hrady, čemuž musíte uzpůsobit svůj postup a mělo by to zařídit, že i na té samé mapě se může bitva vyvinout mnoha různými způsoby.

Nový Stronghold rozhodně nezní jako žádná jednohubka, protože kromě zbrusu nového systému nabídne i několik příběhových kampaní. Fanoušci série můžou příští rok vyhlížet s opatrným optimismem, pokud se tedy přenesou přes maličko komiksový grafický styl, který se moc nesnaží koketovat s realistickým zobrazením bojiště.

Stronghold: Warlords vyjde na PC někdy během příštího roku.

Nejnovější články