Na první pohled Hanako vážně nevypadá zajímavě a nemyslím jen graficky, ale i hratelností, která připomíná chaotické sekání dokud jeden nebo druhý nepadne. Přesto jsem se začetl do vyjádření tvůrců na různých fórech i na Kickstarteru, kde reagovali na tuto kritiku konstatováním, že jde o pre-alfa verzi a nástřel, který má představit myšlenku hry - rozhodně ale neodpovídá vytoužené finální podobě.
Akce by měla být ve finální podobě pomalejší a souboje taktičtější, čemuž nahrává i základní myšlenka hry. Dvě skupiny hráčů se setkají v kampani, která se sestává ze sedmi map, na nichž se bojuje ve čtyřech různých módech. Hra končí obležením hradu prohrávajícího týmu, kdy se vítězící pokusí zabít dajmjóa (správce provincie) v módu Castle assassination, přičemž dajmjóa kontroluje jeden z hráčů.
K dispozici má být čtveřice povolání, z nichž každé disponuje unikátním stylem boje. Povolání Kenši disponuje mečem a jde o nejlepší styl pro začátečníky. Je ve všech ohledech vyrovnaný a tvoří páteř týmu. Naginata se specializuje na tyčové zbraně v čele s titulní naginatou. Jde o povolání pro zkušenější hráče. Větší dosah zbraně a extra porce brnění dávají hráči s tímto povoláním velkou výhodu, která je ale vykoupená pomalejším pohybem a útoky.
Lučištník Ite nosí naopak slabé brnění, ale je velmi rychlý, což potřebuje kvůli přesunům, aby našel co nejlepší pozici pro ostřelování protivníka. Zvládnout luk není snadné a úspěšný útok vyžaduje najít dobré místo a vyhnout se střetu na blízko - jinak skončí naginatou v hlavě.
Posledním povoláním Ninja. Je nejrychlejší, ale nemá prakticky žádnou zbroj. Bojuje hlavně ze zálohy a využívá hlavně rychlosti a různých triků i hraček, aby narušil protivníkovu taktiku. Logicky jde o povolání jen pro zkušené hráče, protože nejde o bojovníka na blízko.
Naději v herní systém Hanako - Soul of the Samurai podporují i plány se stromem schopností, které si během hraní vylepšujete, a také používání energie Ki, kterou živíte speciální schopnosti, sprintování a další věci.
Prim ale bude hrát šerm. Má být směrový, podobně jako třeba v Mount and Blade, a kromě směřování útoků z různých směrů samozřejmě bude vyžadovat i krytí z daných směrů. Kryt spotřebuje Ki, ale pokud je správně načasován, protivníka rozhodí a vám se otevře prostor na protiútok. Autoři si představují taktické souboje, kde rychlost není vším - tedy spíše to, co v pre-alfa videu nevidíme.
zdroj: Archiv
První experimenty s tímto konceptem tvůrci rozjeli už před osmi lety. Teprve nyní se ale malý tým +Mpact Games vrhl do vod crowdfundingu, protože přechází z UDK na Unreal Engine 4, který je nyní k dispozici zdarma. K dispozici je dokonce i demo hry, které najdete na stránkách kickstarteru.
Zdá se, že tým je rozhodnutý dovést vývoj do konce, ať už na Kickstarteru uspěje, nebo ne. Jde o vysněný projekt šéfa studia, který hru bere jako poctu své zesnulé matce. Hanako - Soul of the Samurai už také úspěšně prošla Steam Greenlight a plánované datum vydání je začátek příštího roku.