Možnost hrát buď za Escobarův kartel, nebo za americkou protidrogovou jednotku znamená, že vás čekají dvě odlišné příběhové kampaně. V jedné se budete snažit dostat kokain do všech možných koutů světa a stanout tak na trůnu z bílých balíčků přelepených hnědou páskou, ve druhé tomuto snažení zabránit, pokud možno legální cestou.
V každém případě se nevyhnete soubojům na život a na smrt, ve kterých se zhostíte vámi poskládané party policistů/žoldáků. Objevují se zde postavy z předlohy (tedy skutečné osoby), každá s vlastními schopnostmi a výbavou. Na nových obrázcích můžete vidět zbraně s různými vlastnostmi i speciální schopnosti, které si postupně odemykáte.
zdroj: Archiv
V úvodu jsem naznačil, že nepůjde o úplně běžnou xcomovku. Souboje jsou v jádru tahové, ale obě strany konfliktu se po bojišti pohybují současně. Hra vám zároveň v jistých krizových momentech umožní převzít kontrolu nad bojovníkem a vypořádat se s nenadálou situací z pohledu třetí osoby.
Obrázky rovněž prozrazují náplň misí – v roli DEA budete zjišťovat, jakým způsobem se pašuje kokain do Ameriky, v roli kartelu zase budete po několik kol bránit své sídlo před útočníky. Tvůrci ze studia Kuju ještě slibují důležité volby, které budou mít dopad na budoucnost vašeho snažení.
Narcos: Rise of the Cartels po grafické stránce rozhodně neoslní a trochu se obávám, aby celkově nešlo o hru blízkou velmi obyčejné tahovce Achtung! Cthulhu Tactics. Uvidíme na podzim, kdy hra vyjde na počítačích a konzolích.