Payday 2 pozvedne kooperativní zlodějnu na vyšší level
zdroj: tisková zpráva

Payday 2 pozvedne kooperativní zlodějnu na vyšší level

13. 3. 2013 14:10 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Pokud vás chytla za srdíčko kooperativní akce Payday: The Heist od studia Overkill, která vyšla na podzim 2011 pro PS3 a následně i pro PC, bude pro vás odhalení Payday 2 příjemnou zprávou. A nejenom odhalení, respektive existence pokračování, které by mělo na PC, PS3 a X360 vyjít letos v létě, nýbrž i konkrétní informace o konceptu hry a jednotlivých herních mechanikách.

Vývojáři z týmu Overkill, nyní spadající pod Starbreeze, představili Payday 2 nedávno hrstce zahraničních novinářů a z informací od nich (čtete třeba tady, zde ještě názorné video z hraní) vyplývá, že pokračování bude větší nejenom po stránce obsahu, ale zejména po stránce herního a žánrového záběru. Pořád půjde o kooperativní akci čtveřice hráčů – zlodějů, jejichž úkolem je realizace úspěšných loupeží v bankách a jiných podnicích. Na rozdíl od prvního dílu si tu ale každý ze čtyř hráčů může vybrat jednu ze čtyř nabízených profesí (šéf plánovač, bouchač, stealthový duch, technik) s vlastním stromem schopností a specifickým vybavením.

Profese, respektive i schopnosti na ně vázané, lze, stejně jako vybavení, míchat s cílem vytvořit ultimátního zloděje – přepadávače. Vyvážení profesí, schopností a vybavení v rámci týmu bude ale evidentně stejně nejlepší strategií a v tomto ohledu nabídne hra další variaci.

Za plnění úkolů hráč bude nejenom rozvíjet postavu a vybavení, ale dostane i jistý obnos peněz, které pak bude používat k vizuální úpravě masky svého borce, ale hlavně pro nákup speciálních materiálů před každou misí, které pak mohou změnit způsob plnění úkolu. Jde konkrétně o plánky nebo nápovědy, které umožní vyloupit banku bez obětí a více stealthově, popřípadě umožní rychlejší a snazší útěk z místa činu, a tak podobně.

...

Z toho vyplývá, že se jednotlivé úkoly dají plnit na základě zvolené strategie, schopností a vybavení členů týmu různými způsoby. Brutální loupení je povoleno, ale penalizováno, stejně jako snaha o neslyšné vykradení kasičky. Každý způsob bude mít svá pro a proti, přičemž variabilitu by měla posílit nová AI, starající se o reakce a chování nepřátel v závislosti na akci hráčského kvarteta.

Poněkud jiný je ovšem i samotný systém misí. Pryč je model jasně daných úkolů v rámci lokace, které v jedničce šlo splnit několika odlišnými způsoby. Nyní si hráč v rámci lokace vybírá dostupné zakázky pro specifické osoby, snaží se o progres z obyčejného zlodějíčka na uznávané bankovní lupiče, a přitom plní úkoly, často sdružené i do menší série.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Způsob absolvování jedné části přitom ovlivní situaci v části druhé, nebo to tak tvůrci alespoň malují z prvních informací. Na závěr zbývá dodat, že prý vývojáři zamakali i na pocitu ze samotné střelby, potažmo na stealth mechanismech, a pokud vám to nestačí, tak máte asi smůlu. Payday 2 vyjde, znovu opakuji, letos v létě na PS3, PC a X360.

Nejnovější články