Planý poplach: PC verze FIFA 12 zřejmě o nic nepřijde
zdroj: tisková zpráva

Planý poplach: PC verze FIFA 12 zřejmě o nic nepřijde

31. 5. 2011 19:19 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Update z 31. května, 19:19 - Bylo by předčasné PC verzi FIFA 12 odepisovat (na to konto samozřejmě i EA Sports) jen kvůli původním informacím o hře, ze kterých vyplývalo, že právě PC verze bude opět obsahově ochuzená, tentokrát o novinku nazvanou Impact engine. Poněkud složitým způsobem totiž z EA vylezlo, že materiály o hře, vydané minulý týden, se týkaly pouze konzolových verzí, přičemž specificky o PC verzi se EA s hráči bude bavit nejdříve až v červenci, jak prozradil David Rutter.

Server DasReviews shromáždil hezkou kupičku důkazů o tom, že PC fanouškové série FIFA zatím nemají žádný důvod k panice a nadávkám. Komunitní manažer Romily Broad například na Twitteru uvedl: „Lidi úplně překrucují naše záměry na PC. Další informace jsou na cestě. Nebudete zklamáni.“ Na přímý dotaz fanouška pak Romily odvětil, že o PC verzi bude řeč velmi brzy a pokud jde o to, jestli bude identická s konzolovými verzemi, tak pronesl: „žádné strachy, všechno je v pořádku.“ Nezbývá tedy než čekat, s čím EA přijde a doufat, že poprvé za trilion let bude třeba PC verze FIFA hry identická s verzemi pro konzole.

Z výše uvedeného pro nás rovněž plyne ponaučení. Když je v tiskové zprávě specificky uvedeno, že Impact engine změní styl hry na PlayStation 3 a X360 a o PC se specificky nemluví, tak to nezmámená, že daný prvek na PC nebude, ale že se daná tiskovka PC verze vůbec netýká. Co na tom, že v té samé tiskovce se o PC verzi mluví v řadě jiných spojení. Takže z toho vlastně plyne ponaučení i pro EA: když oznamují multiplatformovou hru, je dobré jasně říci, že se to týká pouze některých platforem, přičemž o těch dalších se bude hovořit později. Předejde se tím spoustě zmatků.

Původní informace z 27. května, 19:02 - Video představující Impact engine, jednu z novinek v rámci FIFA 12, jste už asi viděli, teď je tedy ta vhodná chvíle představit si nový ročník oblíbeného fotbalu v poněkud obšírněji. Kaz Makita, výkonný producent série FIFA, na rovinu říká: „Změny ve FIFA 12 nemají evoluční, ale revoluční charakter. Abychom vytvořili nejautentičtější hru ze série FIFA všech dob, potřebovali jsme novou technologii, která by nám pomohla naši vizi realizovat. Fanoušci okamžitě uvidí, ale především přímo pocítí, jaký význam nový Player Impact Engine má.“


Problém je ale v tom, že Player Impact Engine bude, jak už to ve vztahu mezi PC a konzolovou verzí bývá, přítomen jen v té pro konzole (PS3, X360). Co si od něj tedy máme slibovat? „Impact Engine neustále v reálném čase zpracovává a vyhodnocuje každý kontakt hráčova těla a je tak schopen produkovat nekonečné množství přirozených a autenticky působících variant vyústění každé kolize. Hráči působí na hřišti dynamičtějším dojmem, při každém osobním souboji se snaží soupeře odstrčit a rychleji se vzpamatovávají z lehčích střetů,“ říká tisková zpráva.

To nezní špatně, zvláště když zvážíme, že by teoreticky mohlo konečně dojít k tomu „nekonečnu“. Mezi dalšími novinkami by se pak měl objevit prvek nazvaný Precision Dribbling, tedy vylepšené ovládání míče útočícím hráčem a Tactical Defending - nepřekvapivě, taktická, zónová obrana, takže se bude dát pořádně bránit, aniž by se muselo přistupovat „na chlapa“. Snad.

Prvek zvaný Pro Player Intelligence by měl zajistit vylepšení AI na obou stranách, tedy jak soupeře, tak u vašich hráčů. Velmi zajímavě pak zní další citace z tiskové zprávy: „Změn se dočkal i oblíbený mód kariéry, a to v podobě hratelných epizod ze světa skutečného fotbalu, které hru dále obohacují.“ Není sice jasné, co si pod tím máme představit, ale každá reálná epizoda bude dobrá. FIFA 12 tedy vyjde na podzim pro PS3, X360, PC, PS2, 3DS, Wii, PSP, iPhone a iPad. Takže prakticky na vše. Ale samozřejmě, hra se bude platformu od platformy lišit.

Nejnovější články