PlayStation Now umožní hraní streamovaných PS3 her na PS4, PS3, PS Vita i televizích
zdroj: tisková zpráva

PlayStation Now umožní hraní streamovaných PS3 her na PS4, PS3, PS Vita i televizích

7. 1. 2014 20:17 | Novinky | autor: Petr Poláček |

(Aktualizováno) Řešení zpětné kompatibility konzole PlayStation 4 s hrami pro PS3 a jiné PlayStation stroje bylo víceméně jasné od chvíle, kdy Sony za 380 milionů dolarů koupila v roce 2012 společnost Gaikai. Několikrát potvrzený záměr zpřístupnit starší hry na PS4 prostřednictvím streamovaného hraní nyní nabyl v průběhu výstavy CES v Las Vegas konkrétní podoby. PlayStation šéf Andrew House představil službu PlayStation Now, která umožní hraní PS3 her (a později snad i her z PS2, PSX, atd.) nejenom na PS4 a PS3, ale později i na PS Vita, nových modelech televizorů Sony Bravia, tabletech Sony a časem snad i na zařízeních od jiných firem než Sony.

Služba PlayStation Now je postavena na základech cloudové technologie Gaikai, v USA dojde k jejímu spuštění letos v létě a zkušební provoz bude zahájen už nyní v lednu. Termín případného spuštění PlayStation Now v Evropě zatím nebyl oznámen, informace však lze čekat v relativně krátkém časovém horizontu. Naposledy se spekulovalo o tom, že se streamovaného hraní PS her dočkáme v Evropě až v roce 2015.

Evropská verze PlayStation Blog ostatně uvádí, že "pokud jde o vysokorychlostní internet, je Evropa podstatně komplexnějším regionem (než USA) s celou řadou providerů s odlišnou nabídkou rychlosti připojení, která se navíc zemi od země liší. Zkrátka potřebujeme více času, abychom zajistili úspěšné a bezproblémové spuštění (služby v Evropě)." Pojďme si ale nastínit, co všechno PlayStation Now umožní.

Jak uvádí tisková zpráva na PlayStation Blogu, uživatelé PlayStation Now budou moci hrát tituly na celé řadě k internetu připojených zařízení. Vzhledem k tomu, že jde o streamované hraní, je připojení k internetu logicky podmínkou. Matt Harper ze Sony na PS Blogu uvedl, že dle interních testů je k dosažení optimálního zážitku z hraní skrze PS Now potřeba připojení o rychlosti 5Mbps a vyšší.

Při této rychlosti lze prý očekávat kvalitní grafiku bez artefaktů a minimální míru zpoždění mezi zadáním akce (stisk tlačítka) a jejím provedením ve hře. PS Now si dle Harpera před spuštěním hry otestuje vaše připojení k internetu a podle toho nastaví kvalitu přenosu. Pokud dojde k výpadku připojení nebo spíše ke kolísání rychlosti pod nutné minimum, dojde nejprve ke snížení kvality přenášeného obrazu – ne k zastavení hry. Uzavřená beta, která se bude konat na konci ledna, by měla záměr Sony dostatečně otestovat. Až začne službu využívat stovky a tisíce lidí zaráz, pak se teprve uvidí, jak kvalitní přenosy lze očekávat.

Rozehrané tituly bude možné zapauzovat / uloži si pozici do cloudu a pokračovat s hraním na jiném zařízení. Dejme tomu, že třeba rozehrajete The Last of Us doma v obýváku na televizi Bravia či PS4, hru následně zapauzujete/uložíte a dále budete s hraním pokračovat u rodičů na handheldu PS Vita. Stačí se vždy na daném zařízení zalogovat do svého SEN účtu.

Sony se chlubí tím, že budete mít vždy k dispozici nejnovější verzi hry. Je to však logické, protože daný titul budete spouštět z cloudu, tedy z úložiště někde na serveru odkud vám bude streamován obraz stejně, jako když sledujete něco na YouTube.

V rámci PlayStation Now si můžete zaplatit/vypůjčit na hraní specifické tituly, nebo využít možnosti předplatného, které vám zpřístupní kompletní nabídku titulů. Kolik bude Sony za měsíční předplatné chtít, nebo kolik bude stát zápůjčka jednoho titulu, zatím nebylo oznámeno. Podle Matta Harpera ze Sony však bude možné si hru před zaplacením zdarma vyzkoušet.

Návštěvníci CESu si mohou na vlastní kůži vyzkoušet, jak celá služba PlayStation Now funguje. K hraní na PS Vita, Bravia televizorech ale i PS4 jim jsou k dispozici tituly Beyond: Two Souls, The Last of Us, God of War: Ascension nebo Puppeteer. V dalších dnech lze tedy očekávat podrobnosti o kvalitě streamovaného hraní pokud jde o obraz, plynulost apod. Zajímavé je, že hraní her streamovaných z cloudu by nemělo bránit využití všech funkcí jednotlivých her včetně multiplayeru.

Zbývá dodat, že ještě stále běží služba OnLive, která se o průlom se streamovaným hraním snažila ještě před Gaikai. Jako spoustě průkopníků předtím se však záměr nepodařilo v plné míře realizovat a revoluce se nekonala. Šéf OnLive Ron Pearlman v roce 2012 odešel a celá firma i se svou technologií byla prodána za pouhých 5 milionů dolarů. Docela slušný rozdíl oproti ceně 380 milionů dolarů, kterou Sony zaplatila za Gaikai...

Nejnovější články