Fear Effect Sedna je real-time taktická akce, ve které známé hrdiny (Hana, Rain, Deke, Glas) ovládáte z izometrického pohledu. V rámci kampaně prozkoumáte hluboké jeskyně v Grónsku, opuštěné vědecké komplexy, podvodní stanice i éterické světy založené na inuitské mytologii.
Co hrdina, to sada speciálních schopností. Pro maximální efektivitu celého týmu se musíte naučit správné kombinace hrdinů a jejich schopností. V partě můžete mít najednou až pět postav, ale příběh vás čas od času rozdělí, s čímž přijde vždy i nezbytná změna taktiky.
Nový díl Fear Effectu by neměl slepě kopírovat jedničku, ale i přes spoustu novot si chce zachovat některé klíčové prvky známé z původních her. Tím je například důraz na prozkoumávání prostředí, kdy má každá z postav omezený dohled. Vy tak uvidíte jen část prostředí a musíte být vždy připraveni reagovat na potenciální hrozbu, která může číhat jen pár metrů od vás.
Při soubojích je klíčové taktizování a rozmístění hrdinů na mapě, ale i kdybyste se najednou dostali do problémů, vždycky můžete hru zapauzovat a v klidu promyslet další kroky. Chybět nebudou samozřejmě ani puzzly jako je odemykání zakódovaných dveří, zneškodnění pastí, hackování apod.
Na první pohled může být trochu zvláštní, že má Fear Effect Sedna už i svého vydavatele – Square Enix. Stačí si ale jen vzpomenout na loňský únor, kdy Square Enix vyhlásil zajímavou akci se svými třemi značkami: Fear Effect, Anachronox a Gex. Nezávislá studia mohla začít posílat vydavateli nabídky a nápady na tvorbu her v těchto třech sériích - jako první jde s kůží na trh právě Fear Effect.
Square Enix ale v případě Fear Effect Sedna nefiguruje v roli investora či sponzora. Podílí se pouze na vydání, distribuci a případných konzultacích, ovšem s finanční stránkou věci nemá nic společného. Proto tvůrci zamířili na Kickstarter. V podstatě jde o něco jako licencování značky externímu vývojářskému studiu.
Pokud projekt Sushee Games uspěje, zahrajete si Sednu v polovině příštího roku na PC s tím, že se uvažuje i o verzi pro PlayStation 4.