Práce na modu Capital Wasteland pro Fallout 4 předčasně končí kvůli problémům s licencí
zdroj: tisková zpráva

Práce na modu Capital Wasteland pro Fallout 4 předčasně končí kvůli problémům s licencí

16. 3. 2018 9:00 | Novinky | autor: Mars Vertigo |

Možná jste od loňského roku s napětím sledovali vývoj obřího modu pro Fallout 4, jenž si nekladl za cíl nic menšího než převléct jeho o 7 let staršího bratříčka do slušivějšího kabátku se vším všudy. Tedy i s komplet dabingem převzatým z originálu. A právě tady uhodila kosa na kámen, jak oznámil šéf projektu NatNaf_95 ve zprávě kolující na Twitteru.

„Během našeho nedávného jednání s Bethesdou ohledně plánované implementace dabingu a dalších zvukových materiálů z Falloutu 3 do modu Capital Wasteland vyšlo napovrch, že náš postup by celý projekt ohrozil způsobem, se kterým jsme bohužel původně nepočítali,“ uvedl Nat. Jinými slovy, původní dabing nelze z licenčních důvodů použít. Tato nemilá skutečnost Nata a jeho malý tým naprosto odzbrojila. Nedostatek prostředků na alternativní řešení je nakonec přinutil svůj nadějný projekt poslat k šípku.

„Bethesda nás technicky nezrušila, ale několik jejích zaměstnanců nám důrazně naznačilo, že naše zamýšlené metody nejsou legální“, oznámil Nat webu Kotaku.

Možná vás při celkovém počtu modů pro Skyrim a Fallouty takové rozhodnutí lehce zaráží, když uvážíme, že je Bethesda co se moderské komunity týče většinou zdrženlivá a dává jí zpravidla volnou ruku. A možná až na její neúspěšný pokus protlačit na scénu placené mody se v rámci této komunity s kontroverzemi běžně nestýkáme.

Vzhledem k hvězdnému dabingu Falloutu 3, kde nechybí jména jako Ron Perlman, Liam Neeson či Malcolm McDowell, však všechno komplikuje zmíněná licenční problematika. Bethesda navíc není majitelem licence dabingu, a tak je striktně zavázaná smluvním omezením, co se jeho užití týče. Nemá zkrátka právo komukoli umožnit, aby bez povolení majitele licence tyto materiály jakkoli použil. Získat takové povolení by znamenalo získat vlastní licenci, což by bylo nejen velmi obtížné, ale pravděpodobně také velmi drahé.

První zprávy o vývoji modu se objevily v dubnu loňského roku. V té době už se na něm několik měsíců horlivě pracovalo. Podle Nata by však jejich dílko i bez pokusu o nahrání vlastních hlasových stop schlamstlo ještě nejméně dva roky soustavné práce. „Je obrovským rizikem strávit léta práce na něčem takovém, jen aby se to pak případně zrušilo,“ říká. Ale i tak šlo o velmi těžké rozhodnutí. „Osobně se cítím nejhůř za celý svůj život. Jedinou horší věcí bylo, když jsem jako dítě přišel o psa,“ dodává.

Bethesda prý Natovi navrhla, aby se on a jeho tým spíše pokusili zaměřit na něco podobného jako je třeba Beyond Skyrim, tedy mod rozšiřující, nikoliv nahrazující. Ovšem toto je prý daleko za hranicemi možností jeho pětičlenného týmu a několika spolupracujících dobrovolníků. Zajímavostí přitom je, že jiný tým pracující na projektu s názvem Fallout 4: New Vegas se tvrdošíjně rozhodl, že si těch 90 000 řádků dialogového textu namluví sám. Ale není od věci si uvědomit, že Fallout: New Vegas se hlasy hollywoodských superhvězd už tolik nepyšní.

Nejnovější články