Pražská konference Game Developers Session 2014 nabídne výkvět domácího i zahraničního vývoje
zdroj: tisková zpráva

Pražská konference Game Developers Session 2014 nabídne výkvět domácího i zahraničního vývoje

9. 11. 2014 11:15 | Novinky | autor: Redakce Games.cz |

Pražská konference Game Developers Session patří už několik let mezi vrcholy dění na české herní scéně a letošní ročník se tento statut pokusí nejenom obhájit, nýbrž ještě posílit. GDS 2014 se koná od pátku 14. do neděle 16. listopadu v budově Městské knihovny v Praze (Mariánské náměstí 1/98, Praha 1) a krom řady renomovaných českých vývojářů se tentokrát podařilo pořadatelům ze sdružení České hry přivézt i spoustu úspěšných vývojářů ze zahraničí, kteří dříve lokální akci posouvají na mezinárodní úroveň. Posuďte sami.

Podrobný program GDS 2014 včetně seznamu účinkujících a popisu obsahu jejich přednášek si můžete prohlédnout na oficiálních stránkách akce, kde se můžete i registrovat a potvrdit tím svou účast. Registrační poplatek za účast na GDS 2014 činí rovných 1400 korun a podle organizátorů už v tuto chvíli zbývá volných jen pár desítek míst. Pokud máte o účast na GDS zájem, tak si s registrací pospěšte a nespoléhejte na video záznamy prakticky všech přednášek, které jsme v uplynulých letech nabízeli na Games.cz. Přednášky na GDS 2014 sice budeme natáčet i letos, ale po dohodě s organizátory zveřejníme jen menší část programu, který začíná už v pátek tradičními workshopy. Za zmínku rovněž stojí, že s ohledem na velké množství zahraničních hostů pořadatelé zajistili simultánní tlumočení, abyste si z přednášek odnesli maximum informací, i když angličtina není vaší silnou stránkou. Ale teď už program.

Pátek

V pátečních "dílnách" se Martin Šimeček návštěvníkům pokusí vysvětlit základy práce s Microsoft Azure, Martin Vaňo poodkryje problematiku designu mobilních her a Jan Zámečník z Warhorse vysvětlí, jak správně přistoupit k tvorbě animací.

1 zdroj: tisková zpráva

Sobota

Hlavní program GDS 2014 začíná v sobotu ráno a bylo by dobré si přivstat, protože už od půl desáté bude Pawel Miechowski z 11 bit Studios přednášet o problémech a překážkách vývoje hry s vážnou tematikou, v tomto případě válečnou hrou This War of Mine

Martin Vaňo ze Silicon Jelly následně předestře problematiku vývoje her pro malé děti na základě licence (Krteček), Roman Hladík a Jan Zelený z 2K Czech představí trendy v grafice počítačových her a Petra Opělová ze Square Enix posluchačům poradí, jak vytvořit, udržet a případně rozvíjet komunitu okolo své hry v dnešním silně konkurenčním prostředí.

Ještě před obědem Kuba Hussar z ARK8 vysvětlí, jak se mu a jeho kolegům podařilo vytvořit karetní RPG Coraabia s nulovým rozpočtem a hned po obědě nakopne tempo GDS Ján Ilavský z Hyperbolic Magnetism – na příkladu své hry Perfect Paths, která se zaplatila za pár dní po vydání, se od Jána dozvíte spoustu rad pro sólo vývojáře či velmi malé týmy. Budete si však muset vybrat, protože souběžně bude v jiném sále hovořit Luke Whittaker ze studia State of Play o tvorbě realistických herních prostředí. Že nevíte, kdo je Luke Whittaker? Podívejte se na hru Lumino City a budete mít jasno.

322133-gds-konference02-1900x1069 zdroj: tisková zpráva

Joost van Dongen ze studia Ronimo Games (například Awesomenauts) popíše svou vývojářskou odyseu od studentské fáze až po stabilní studio o 20 vývojářích a Martin Boháč z Allodium prozradí sladké tajemství o tom, jak v českých podmínkách vybudovat a dále rozvíjet onlineovku Infinitum. Agnieszka Szóstak pak vývojářům poradí, co mají přesně dělat, aby novináři psali o jejich hrách, Vláďa Geršl z Fun 2 Robots představí aktuální trendy ve vývoji indie her a Honza Jirkovský se podělí se svými zkušenostmi s projektovým řízením malého týmu, co dělá hru viz Dex.

Pro mnohé to hlavní přijde až na samotný závěr sobotního programu, kdy od půl šesté vystoupí Dan Vávra z Warhorse s přednáškou Game Design v praxi III (navazuje na předchozí dvě), která pojednává o tom, „s čím vším se musí designer potýkat, když se jeho božský dokument začne realizovat v praxi.“

4 zdroj: tisková zpráva

Neděle

Vzhledem k sobotní párty začíná nedělní program o chvilenku později, což řada účastníků uvítá, aby stihli přednášky Petriho Purha z Kloonigames. Opět je možné, že jméno vám nic neříká, ale Crayon Physics Deluxe jste hráli určitě. Jako doporučení to snad stačí. Jakub Holík z Warhorse v jedné z následujících přednášek popovídá o grafice a nasvětlení, Peter Nagy z Games Farm těsně po obědě popíše vývoj nejočekávanějšího slovenského RPG Shadows: Heretic Kingdoms a Viktor Bocan z Warhorse se pokusí nastínit, jak si v Kingdom Come: Deliverance poradili s umělou inteligencí obyvatel otevřeného světa, aby působil uvěřitelně a byl funkční.

Lukáš Macura s Markem Nepožitkem (Cinemax) vás pak oblaží teorií vývojářské rokle, což je krycí název pro přednášku o neúspěších a špatných rozhodnutích, která není radno opakovat. A na závěre celého programu GDS 2014 si můžete poslechnout post-mortem studia Capybara Games od Seana Lohrische, což byste určitě měli, protože hry jako Super Time Force, Sword & Sworcery nebo Might & Magic: Clash of Heroes určitě znáte a chcete vědět, jak vznikaly.

8 zdroj: tisková zpráva

Vše podstatné už tedy víte, ale určitě se podívejte ještě na web GDS 2014, kde je všechno hezky a přehledně vypsané a vysvětlené. Takže hrám zdar a uvidíme se už za týden na GDS 2014. 

P. S. Ve Fight Clubu #203 ještě pořád soutěžíme o volnou vstupenku na GDS 2014!

Nejnovější články