Příští generace her od Blizzardu poběží na novém sdíleném enginu
zdroj: tisková zpráva

Příští generace her od Blizzardu poběží na novém sdíleném enginu

5. 11. 2018 14:35 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Blizzard si pro účely multiplayerové střílečky Overwatch udělal vlastní interní engine. Na druhou stranu, při vývoji Hearthstonu tvůrci sáhli po Unity, což platí i o některých mobilních hrách momentálně ve vývoji (těžko říct, jestli sem spadá i oznámené Diablo Immortal). Avšak v budoucnu poběží všechny hry od Blizzardu na jednom novém interním enginu.

Vyplývá to z nabídky práce přímo na oficiálních stránkách Blizzardu, kde je poptávka po seniorním producentovi. Ten se přidá k vývojovému týmu, který pracuje na herním enginu. Nový engine bude sdílený napříč celou organizací a stane se pohonnou jednotkou her následující generace na různých platformách.

Nic konkrétnějšího inzerát neprozrazuje, jen klasické požadavky pro takto význačnou pozici. Nicméně uživatel Nirolak z webu ResetEra, který na nabídku práce upozornil, se pouští do ne zcela zcestných spekulací.

„Jsem si docela jistý, že tento engine je založený na enginu, který pohání Overwatch.“ Nirolak vychází z toho, že tým stojící za tímto enginem se rozrostl o „gazilion“ programátorů, zatímco další „zilion“ programátorů byl najat pro neoznámené kompetitivní FPS s možností řídit vozidla a čtyřnohé objekty.

Nirolak v tomto případě spekuluje o titulu, který vznikne spojením StarCraftu a Battlefieldu či Battlefrontu, ale upozorňuje i na divočejší a asi ne tolik chtěné spekulace jiných diskutérů, kteří se obávají myšlenky StarCraft Battle Royale.

Nirolak si dále není moc jistý, že by na chystaném enginu běželo stále neoznámené čtvrté Diablo. Vysvětlovalo by to neustálé odklady oficiálního oznámení, ale spíš se má za to, že je hra už dávno ve vývoji. Tím pádem musí běžet na jiném enginu.

Nyní je jisté pouze to, že na připravovaném enginu poběží všechny hry příští generace (ať už sem Diablo 4 spadá, nebo ne), jak se explicitně píše v pracovním inzerátu. Můžeme pouze spekulovat, zda se i stávající tituly překlopí na nový engine, což by dávalo smysl z hlediska snazšího propojení her se sdílenými prvky totožného světa. Ale konec spekulacím. Pravda se časem ukáže.

Nejnovější články