Většina mapy je vyplněná zelení, nikoli modří. Přesto však bezpochyby půjde o mnohem koncentrovanější zážitek, zvlášť v porovnání s obrovským (a nepříliš oblíbeným) Miramarem. Menší prostor znamená méně bezcílného pobíhání, dost možná i menší závislost na vozidlech, a pokud je mapa taktéž určena pro stovku hráčů, o dost častější přestřelky a kratší herní dobu.
Každého hráče PUBG určitě musí zaujmout malý počet budov. Je možné, že menší domečky zkrátka v nákresu nejsou vidět, ale pokud je skutečně reprezentativní, bude se jednat o výrazně odlišný zážitek. Domů je tam totiž opravdu málo a shlukují se spíš do obřích komplexů než opuštěných samot. Že bychom se dočkali lootu schovaného v přírodě namísto obvyklých obýváků a koupelen?
Pozoruhodný efekt na dynamiku hraní by mohla mít velmi široká řeka, která celý ostrov rozděluje na tři menší ostrůvky. Nevedou přes ni totiž žádné mosty. Opět je možné, že jde pouze o opomenutí concept artu, ale pokud ne, pak budou klíčem k úspěchu lodě. Pořádné říční přestřelky jsou na ostatních mapách spíš vzácností, takže by mi jejich větší počet v žádném případě nevadil.
Kromě řeky mě zaujal ještě jeden krajinný prvek – velmi výrazné vyvýšeniny, nebál bych se dokonce říct hory, které korunují každý ze tří ostrovů. Samozřejmě těžko odhadnout, jak prudké budou jejich svahy, ale pokud se někdo usídlí na vrcholku s dobrou sniperkou, mohl by mít dokonalý přehled o dění kolem sebe, pokud tedy listoví džungle nebude moc husté.
Vypadá to na nový směr, který nabídne tolik potřebnou rozličnost zážitků. Dvě mapy jsou po desítkách či stovkách odehraných hodin přeci jen trochu málo, a vzhledem k tomu, že PUBG začíná pomalu klesat počet hráčů, zatímco konkurenční Fortnite roste raketovou rychlostí, jsou inovace nezbytné. Však také Greene a spol. chystají ještě jednu mapu, tentokrát v klasické velikosti 8x8 km. Zatím o ní nic moc neprozradili, ale nedivil bych se, kdyby to byla tolik propíraná sněžná varianta.
Džungle se však každopádně objeví dřív. Na testovací server by měla dorazit už příští měsíc, a kdyby vás zajímalo, co dalšího se chystá pro rok 2018, přečtěte si blogpost samotných autorů. V něm se dozvíte víc o plánovaném druhém testovacím serveru, nových vozidlech a zbraních, vylepšených animacích a systému penetrace kulek, a hezky zní i plánované možnosti Emote, díky nimž se budete moci soupeři vysmát, nebo ho třeba pochválit.