Jak název naznačuje, jedním ze základních kamenů bude starý Řím. Záběr hry je ovšem daleko širší, než byste možná čekali, a to jak časově, tak prostorově. Mapa se bude rozprostírat od Atlantiku až daleko do hloubi Indie, takže klidně můžete vytvořit takové impérium, o němž se nesnilo ani samotnému Alexandrovi.
Kdo má radši Řeky, Galy nebo kohokoli jiného než Římany, ten si tu taky přijde na své. Časové rozpětí zahrnuje i období, kdy Středomoří dominovaly řecké městské státy, a dostane se samozřejmě i na Alexandrovu helénistickou říši a na všechny možné národy a nárůdky.
Pod vašima rukama může vzniknout tisíc různých alternativních historií – v jedné z nich se Alexovy říše ujme jediný mocný nástupce a podrobí si zbytek známého světa, v jiné zase zdrvíte Řím v začátcích a příštích pět set let se neobjeví jediná mocnost, která by doopravdy dominovala.
zdroj: Archiv
Herní dynamika bude stát na postavách – sice asi ne tak jako v Crusader Kings II, kde jsou mezilidské vztahy alfou a omegou celé hratelnosti, ale rozhodně byste si měli dávat pozor na nespokojené generály, co proti vám se svou armádou můžou zorganizovat úspěšné povstání. To platí i pro různé vrstvy společnosti: když podlézáte aristokracii, může se stát, že vás nemile překvapí improvizovaná spartakiáda.
Nečekejte tu nějakou hlubokou simulaci generálského života. Svou taktiku zvolíte před bitvou a ovlivníte spíš to, kolik vojáků se dostane na frontu a v jakém budou stavu, než to, v jakou chvíli vaši muži zaútočí na konkrétní křídlo. V tom už budete muset věřit svým vybraným velitelům.
Všechny možné aspekty hraní se pochopitelně budou lišit podle toho, kterou civilizaci zrovna povedete. Za Galy se bude vládnout i válčit jinak než za Římany – u jedněch musíte uspokojit celé sousední kmeny, u druhých si stačí koupit loajalitu pár stovek dědulů v naškrobených tógách. Keltové se ale asi snáz zvednou, odtáhnou pryč a oppidum si postaví jinde, když se na ně sesype přílišná přesila migrujících barbarů, zatímco Italové svou mramorovou říši na zádech neodnesou.
Paradox chce zkrátka vytvořit uvěřitelnou simulaci celého antického evropsko-africko-asijského prostoru, a od kteréhokoli jiného studia by to znělo jako směšně přehnaná ambicióznost. Ale Švédové už mnohokrát dokázali, že na to mají, a já vřele doufám, že jim forma vydrží až do příštího roku a Imperator: Rome se zařadí do dlouhého zástupu úspěchů. Caesar, Brennus, Hannibal a Perikles by si to zasloužili.