První hrou ze světa World of Darkness po více než 10 letech bude Werewolf: The Apocalypse
zdroj: Vlastní foto autora

První hrou ze světa World of Darkness po více než 10 letech bude Werewolf: The Apocalypse

20. 1. 2017 10:51 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Už je to nějaký pátek, co Paradox Interactive koupila společnost White Wolf a s ní i práva na World of Darkness universum, ve kterém se odehrávají RPG Vampire: The Masquerade. Ovšem, nespadají sem jen upíří. Mezi „stolní“ RPG mimo jiné patřili i jejich zapřisáhlí nepřátelé vlkodlaci ze hry Werewolf: The Apocalypse, která se dočká videoherní adaptace od Focus Home a studia Cyanide. Půjde o první World of Darkness videohru od vydání Vampire: The Masquerade - Bloodlines.

Ačkoliv mě budou hráči W:TA nesnášet, jejich svět a celý RPG systém mi přijde chudší oproti komplexní upíří politice Vampire: The Masquerade. I díky ní, ať už šlo o meziklanovou politiku, nebo jen konflikt Camarilly se Sabbatem, nebylo hraní s nemrtvými pijáky krve jen o akci, což skvěle ukázala třeba Vampire: The Masquerade – Bloodlines.

Vlkodlaci (zvaní Garou) si s sebou nesou vlastní kříž, který představuje vizi nevyhnutelného konce, titulní Apokalypsy. Korupce, industrializace, rostoucí vliv upírů, ale i třeba mágů a stále silnějších odpadlíků od tradic Garou, vede ke konci duchovního světa a zkáze Gaii, matky přírody. Jejich existence se sestává z boje proti všem, kteří příchodu Apokalypsy napomáhají, ať už jde o upíry, lidi, padlé Garou či démony. Problém je v tom, že všichni ví, že jde o boj prohraný, přičemž tato tragika je pro celý jejich příběh klíčová.

Garou většinou žijí mimo lidskou společnost ve kmenech, kde se snadněji spojí s přírodou. Navíc je pro ně obtížnější kvůli rasovým znakům a tendenci se občas měnit v obrovitá monstra, zapadnout do lidské společnosti. Když se tohle vše sečte, vychází mi, že herní podoba zřejmě bude muset mít akční základ, protože vlkodlakům chybí komplexnější politické prostředky pro nějaké vyjednávání. Ostatně, vyjednávání s přisluhovači Wyrmu, zjednodušeně „toho zlého“ (koncept duchovního světa vlkodlaků není úplně prostý) probíhá většinou jen jedním způsobem - skrze spáry a tesáky.

Na druhou stranu, potenciál přidat do hry něco víc nabízí právě duchovní svět Garou, který je úzce propojen s přírodními duchy a Gaiou. Jejich úkolem bylo po tisíce let udržovat rovnováhu ve světě, a to se posledních sto let rozhodně nedaří.

O hře zatím nevíme nic víc, než že ji bude vyvíjet studio Cyanide, jehož tvorba je povětšinou průměrná, i když občas se zadaří, jako třeba v případě Styx: Master of Shadows. Nicméně, nikdo neříká, že se jim s Werewolf: The Apocalypse nemůže povést zásah do černého. Jen jako dlouholetý hráč World of Darkness bych raději viděl hru ze světa upírů. Jako vydavatel pak bude fungovat tradiční partner Cyanide Focus Home Interactive, který s White Wolf úzce spolupracuje. Na únorové akci v Paříži se o hře dozvíme více informací.

Nejnovější články