Muselo to dát neskutečnou práci. Upravit grafiku, přidat nové předměty, předělat ovládání ze strategického na klasický festival zběsilého klikání… Inu, však se s tím Egod babrá už dobré tři roky. V blížící se betě (prý vyjde už brzy) si budete moci projít Den of Evil a Blood Moor, lokace z prvního aktu, a postupně by měl dorazit i zbytek původního příběhu včetně rozšíření Lord of Destruction.
Osobně sice klidně překousnu archaickou grafiku a vrhnu se zpátky do původního Diabla II, ale musím uznat, že The Curse of Tristram vypadá moc pěkně. Pochopitelně disponuje vyšším rozlišením, ale to není všechno – z traileru soudím, že se docela pěkně podařilo vystihnout i temnou atmosféru. Navíc fungují i detaily jako osvětlení kolem hrdiny, různé skiny pro zbraně, které zrovna nesete, a tak dále.
Možná trochu iracionálně mi vadí starcraftový font a další očividně sci-fi prvky uživatelského rozhraní – i takové drobné poklepání stačí k roztříštění křehoučké iluze, že se vlastně dívám na hezčí Diablo II. Přesto je Egodova práce ukázkovým případem toho, jak pěkný výsledek může vzejít z nadšení jediného fanouška, a jsem si jistý, že spousta hráčů si jeho výtvor s velkou chutí zahraje. Stačí vám k tomu kopie Starcraftu II, kterou si ani nemusíte kupovat, protože pro hru vám stačí startovní verze zdarma.
Zda se Egodovi naplní jeho sen vytvořit všechny zbývající akty a dodat něco jako úplný remake, nebo k němu dokonce ještě přidá vlastní kapitolku, to je ve hvězdách. Pokud mu chcete pomoci, zamiřte na Indiegogo a věnujte mu pár dolarů. Jestli vás pouze zajímá, jak si projekt v budoucnu povede, sledujte autorův Facebook. Já mu budu přát štěstí nejen ve vývoji The Curse of Tristram, ale i do budoucna. Kdo ví, třeba by se Blizzardu pro práci na oficiálním remaku mohl hodit nějaký talentovaný nadšenec!