Red Alert 2 se od předchozích Command & Conquer her neliší ani tak hratelností, kterou se tvůrcům podařilo vyladit na maximální možné obrátky. Poměrně zásadní rozdíly už ale hráčům neuniknou ve zpracování kampaní, záměrně dětinském humoru nebo scénáři, který se vzdal veškerých zábran a vůbec se ani nesnaží působit vážně, což v prvních C&C hrách přeci jenom šlo vysledovat. Důvod je zřejmý – když EA v roce 1998 koupila Westwood, většina kmenových vývojářů odešla, takže na Red Alert 2 dělali v podstatě jiní lidé.
Ať už se ale na změny díváte zpětně jakkoli, lze Red Alert 2 považovat po 15 uplynulých letech za RTS klasiku, na kterou se dnešní hry včetně nedávné Act of Aggression snaží neúspěšně navázat. Většinou základní RTS hratelnost překomplikují nějakým parádním „vylepšením“ nebo zkrátka neumí navrhnout mapy, herní mechaniky, správu surovin a balanc jednotek tak, aby se výsledek Red Alert 2 alespoň přiblížil. Však si Red Alert 2 stáhněte z Originu a sami uvidíte. A také se podívejte do Láďova článku o zajímavých modifikacích, které si pro Red Alert 2 můžete stáhnout.