Richard Garriott sbírá peníze na RPG Shroud of the Avatar
zdroj: tisková zpráva

Richard Garriott sbírá peníze na RPG Shroud of the Avatar

8. 3. 2013 18:00 | Novinky | autor: Adam Homola |

Starých bardů, kteří se ještě kolem vývoje her alespoň trochu motají a zatím nejsou na Kickstarteru, bychom už moc nenapočítali. Nyní se řady těch, kteří si řekli o peníze na vývoj hry lidem, rozšířily o jedno kdysi velké jméno - Richard Garriott aka Lord British. Pamětníci si ho budou pamatovat jako tvůrce Ultimy, nepamětníci jako tvůrce neúspěšného MMORPG Tabula Rasa a nováčci ho znát nebudou. Garriott v posledních letech nebyl v herním průmyslu se svou novou firmou Portalarium příliš aktivní, minimálně ne v oblasti tradičních her. To se teď ale možná změní, protože se právě spustila Kickstarterová kampaň na Lord British’s Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues.

Jak už název napovídá, nepůjde pro Garriotta o žádnou změnu žánru. Shroud of the Avatar bude RPG tradiční střihu, ve kterém se jeho tvůrce hodlá vrátit ke kořenům Ultimy. Slibuje detailní, interkativní svět, relevantní fyzický obsah (mapy, manuály...) a logické, konzistentní a sociálně uvěřitelné příběhy. Ve hře by měl být jak systém craftování, tak možnost vlastnictví domů a chybět nebudou prý ani PvP souboje. Shroud of the Avatar bude jak singleplayerová (s možností hrát offline), tak online multiplayerová hra.

Ve hře nebude rozdělení na klasické třídy, kdy je jeden kouzelník, druhý válečník, třetí monk a tak dále. Do detailů Garriott zajde až v některém z nadcházejících vývojářských blogů. V současné chvíli je hra plánovaná pro PC, Mac a Linux.

V úvodním videu Garriott rekapituluje svoji předchozí tvorbu - vyzvednul Ultimu a Tabula Rasu nezmínil, byť se tam na chvíli objevil kousíček z intra. Námitky, které má Garriott vůči moderním RPG, a na videu je popisuje, vyvolávají dojem, jako by hrál naposledy World of WarCraft a neslyšel třeba o Mass Effectu - některé z problémů, o kterých tvůrce Ultimy mluví, už v moderních hrách nejsou tak časté jako před lety.

Velkou pochvalu si ale Garriott zaslouží za to, že se nebál ukázat samotnou hru v pohybu. Sice to zatím nevypadá nijak lákavě nebo moderně, ale mějme na paměti, že je to jen prototyp a do finální podoby to má samozřejmě hodně daleko. Důležité je, že si nepřišel říct o milion dolarů na Kickstarter s prázdnýma rukama a pár artworkama, třeba jako Molyneux. Milion dolarů je jedna z těch vyšších částek, kterou chce někdo na Kickstarteru na vývoj hry, a i když se teď jistě nemálo oldschool hráčů vypeněžilo na Tormentu, Shroud of the Avatar má k zafinancování velké šance.

Nejnovější články