Jak už název napovídá, nepůjde pro Garriotta o žádnou změnu žánru. Shroud of the Avatar bude RPG tradiční střihu, ve kterém se jeho tvůrce hodlá vrátit ke kořenům Ultimy. Slibuje detailní, interkativní svět, relevantní fyzický obsah (mapy, manuály...) a logické, konzistentní a sociálně uvěřitelné příběhy. Ve hře by měl být jak systém craftování, tak možnost vlastnictví domů a chybět nebudou prý ani PvP souboje. Shroud of the Avatar bude jak singleplayerová (s možností hrát offline), tak online multiplayerová hra.
Ve hře nebude rozdělení na klasické třídy, kdy je jeden kouzelník, druhý válečník, třetí monk a tak dále. Do detailů Garriott zajde až v některém z nadcházejících vývojářských blogů. V současné chvíli je hra plánovaná pro PC, Mac a Linux.
V úvodním videu Garriott rekapituluje svoji předchozí tvorbu - vyzvednul Ultimu a Tabula Rasu nezmínil, byť se tam na chvíli objevil kousíček z intra. Námitky, které má Garriott vůči moderním RPG, a na videu je popisuje, vyvolávají dojem, jako by hrál naposledy World of WarCraft a neslyšel třeba o Mass Effectu - některé z problémů, o kterých tvůrce Ultimy mluví, už v moderních hrách nejsou tak časté jako před lety.
Velkou pochvalu si ale Garriott zaslouží za to, že se nebál ukázat samotnou hru v pohybu. Sice to zatím nevypadá nijak lákavě nebo moderně, ale mějme na paměti, že je to jen prototyp a do finální podoby to má samozřejmě hodně daleko. Důležité je, že si nepřišel říct o milion dolarů na Kickstarter s prázdnýma rukama a pár artworkama, třeba jako Molyneux. Milion dolarů je jedna z těch vyšších částek, kterou chce někdo na Kickstarteru na vývoj hry, a i když se teď jistě nemálo oldschool hráčů vypeněžilo na Tormentu, Shroud of the Avatar má k zafinancování velké šance.