V oblasti tahových soubojů neočekávejte žádnou revoluci. Čtvercová síť bojiště vám umožňuje postupně pohnout každou „šachovou figurkou“ a udeřit jednoho z nepřátel do obličeje. Postavy mají různé schopnosti a pohyblivost, má smysl dostávat se nepřátelům do zad, naopak si musíte dávat pozor na přesuny kolem nich, které je mohou vyprovokovat k volnému útoku.
Čím je Glorious Companions zajímavá a odlišná od jí podobných tahovek, jsou prakticky všechny ostatní systémy. Ty totiž jako by z oka vypadly sérii Mount & Blade. Ze vzdálenějšího pohledu koukáte na rozlehlou mapu (procedurálně generovanou), po které se pohybuje vaše postavička. Jakmile vám zkříží cestu bandité, hra se přepne do tahového souboje.
zdroj: Archiv
Až z potyčky odejdete jako vítězové, doběhnete do nejbližšího města, kde v hospodě naverbujete nové žoldáky do své malé party hrdinů. Ti potřebují jíst a vyžadují pravidelný příjem zlaťáků, takže vás čeká menší spravování vlastní tlupy.
Glorious Companions nemá stejné ambice jako Mount & Blade, neuděláte si armádu o stovkách mužů a nebudete řešit politiku. Přesto se počítá s dobýváním pevností, vesnic i měst, dokonce dostanete možnost města budovat. Ale to je zatím hudbou budoucnosti, stejně jako pokročilý systém ekonomiky, desítky kouzel, čtyři hratelné frakce, nové archetypy vojáků a spousta dalšího.
zdroj: Archiv
Asi už vám došlo, že Glorious Companions čeká early access. Ten startuje ještě dnes a hra v něm bude zhruba rok. Vzhledem k době jejího vývoje jde o zanedbatelné číslo. Studio Ancient Forge na ní totiž pracuje už víc než deset let. Původně šlo o klasický systém pen and paper RPG, v roce 2009 měla hra podobu minihry s kartami a v průběhu let prošla dalšími změnami.
Nakonec je z ní skvěle znějící mix běžných tahových RPG s hratelností známou převážně z Mount & Blade. Mou pozornost si tvůrci získali, teď už jen aby hratelnost nezklamala a vývoj směřoval k úspěšnému dokončení.