Celá hra se točí kolem systému magie a kouzlení. Hlavní hrdinka Zia v sobě objevila magické schopnosti, což jí ale odsoudilo k vyhnanství. Její cesta zpátky tak začíná mimo domov, kde se snaží najít další mágy v exilu a naučit se od nich jejich magické triky a vědomosti.
Klíčovým prvkem hratelnosti je systém skládání kouzel. Ta se skládají ze série run, které k sobě skládáte a modifikujete tak jejich funkci. Kupříkladu základní runa ohnivé koule způsobí to, že vaše hrdinka vykouzlí ohnivou kouli, která vedle ní levituje a nic nedělá. Jenže, když k ní přidáte runu pohybu, rázem máte fireball. Nemusíte ale končit něčím tak prostým. Přidejte rozdělení a máte několik ohnivých koulí a runa navádění vám zajistí, že nemusíte moc řešit, kam je střílíte.
Mages of Mystralia stojí na tom, že budete s kombinacemi různých run experimentovat. Cílem není opakovat několik zaběhlých formulí, ale snažit se objevit nová kouzla, nové efekty, které mohou být užitečné v boji a nebo prostě jen zábavné. Nicméně obsahem hry nebude jen boj, kouzla využíváte i při řešení puzzlů.
K dispozici budou kouzla ze čtyř prvků - ohně, země, vody a vzduchu. Podle toho, jakou podstatu má kouzlo, může být efektivnější při boji s určitým typem nepřítele. Někdo bude zranitelný ohněm, jiný zase bere ohnivou lázeň při ranní rozcvičce. Prvky budou hrát roli i v řešení hádanek, kdy, logicky, pochodeň zapálíte jen ohnivým kouzlem apod. Celkově zní nápad s tvorbou vlastních kouzel dobře, snad jej doprovodí stejně zábavná hratelnost. Mages of Mystralia vyjde na PC v příštím roce.
zdroj: Archiv