Sacred 3 se zaměří na kooperaci a volný rozvoj postavy
zdroj: tisková zpráva

Sacred 3 se zaměří na kooperaci a volný rozvoj postavy

1. 9. 2012 17:04 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Ascaron je možná mrtvý, ale hry této německé společnosti žijí dál u jiných firem. Platí to třeba o Port Royale, i když se třetí díl od Kalypsa moc nevyvedl, platit to bude i o sérii akčních RPG Sacred. Třetí díl, který vzniká ve vývojářských laboratořích studia Keen games, se zaměří na kooperaci pro čtyři hráče a možnost rozvíjet postavy poměrně volným stylem skrze přidělování perků a skillů do podoby, která hráči nejvíce vyhovuje. A nejenom jednomu hráči, ale celé partě. Hra sice zachová několik tříd (např. Safiri warrior, Ancarian lancer), ale ty budou vývoj postavy určovat pouze rámcově. Dvě postavy stejné třídy tak dle tvůrců mohou být zcela odlišné.

Je zřejmé, proč se tvůrci rozhodli přistoupit k definování rolí tak benevolentně. Co hráč, to jiný způsob hry. A čím méně budou tvůrci každému z nás předepisovat určitý styl hraní skrze natvrdo zvolenou třídu či povolání, tím větší je šance, že člověk nebude muset vybírat mezi menším a větším zlem, jak je v RPG hrách běžné. Navíc je důležité, aby si hráči mohli vytvarovat své postavy pro kooperaci tak, aby dokázali složit opravdu kompaktní a vzájemně se doplňující tým. To by při několika přednastavených třídách vyžadovalo od tvůrců ukrutánské balancování, které není třeba. Hráči si sami vyberou, co je zajímá a baví, i když by to mělo znamenat, že jejich postava bude stát za starou bačkoru. Je to jejich volba, hlavně, že jsou s ní spokojeni.

Samozřejmě bude záležet na tom, jestli se tvůrcům celý systém nerozsype pod rukama, což je varianta, kterou nelze u podobně otevřeného systému nikdy vyloučit. Podstatné rovněž bude, aby obsah hry, tedy design úrovní a chování nepřátel, hráče vůbec motivoval k promyšlenému budování postavy a k svědomitému kooperování. Tvůrci zatím hovoří jen o tom, jak by měla vypadat ideální varianta spolupráce, na kterou ale nemusí vůbec dojít, pokud k tomu nebude hra vybízet.

Pokud ale bude celý systém fungovat, jak je plánováno, budou si hráči pro danou úroveň či nepřátele nejenom vybírat vybavení, schopnosti a buffy, aby se vzájemně doplňovali. Budou i bojovat stylem každý chvilku, tahá pilku. Zatímco bude namakanější bojovník chránit stylem tanka slabšího souputníka, který bude ze zálohy metelit útočná kouzla, třetí v partě je bude oba dva "vylepšovat" různými buffy. Kdo hraje onlineovky, má dost dobrou představu o tom, jak by se Sacred 3 měla dle vývojářů hrát.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kooperace je sice hlavní zaměření hry, ale přesto by se slušelo myslet i na hráče samotáře. Zatím tak tvůrci nečiní a o způsobu hraní, když zrovna nebudou po ruce kámoši, mlčí. Vzhledem k tomu, že má ale hra vyjít až příští rok na PC, PS3 a X360, je na zveřejnění další informací času dost.

 

Nejnovější články