Vývoj hry probíhal dlouhá léta interně v Koei Tecmo, ale od roku 2010 si hru vzali do parády zkušení borci z Team Ninja, tvůrci série Ninja Gaiden. Ni-Oh bude ostatně akční hra podobného ražení jako Ninja Gaiden, takže výběr vývojářů dává smysl.
Jestliže herní styl a samozřejmě i zpracování Ni-Oh se během let několikrát změnilo (muselo), základní idea, zápletka a zasazení by mělo zůstat stejné, protože jako producent na projekt dohlíží stále ten samý člověk - Kou Šibusawa. Právě on spolupracoval na dokončení scénáře Akiry Kurosawy s jeho synem Hisao Kurosawou. Původní plán zněl ovšem tak, že hra vyjde vedle filmové adaptace zmíněného scénáře – mělo se jednat o režisérský debut Hisao Kurosawy, k čemuž ovšem nedošlo. Možná právě propojení filmu a hry bylo tím, co tak zdržovalo další vývoj, případně i vydání. Ale to už jsou čiré spekulace – tvůrci ani vydavatel se na to konto nijak konkrétně nevyjádřili.
zdroj: Archiv
Ni-Oh se každopádně odehrává v Japonsku během 16. století (období Sengoku), kdy spolu neustále bojovala jednotlivá knížectví a země byla rozvrácená válkou i řadou přírodních katastrof. A v tomto období bude ve hře za bůh ví co bojovat mladý blonďatý samuraj, syn japonského lorda a ženy ze západu.
Podrobnějších informací je ovšem nedostatek, takže si hypotézu o náplni a stylizaci hry můžete vytvořit podle záběrů videa, které dobře plní roli promo materiálu – prezentuje hru ve velmi zajímavém světle jako mix historické a nadpřirozené akce, která – snad – co nejvíce vytěží z bohaté a barvité japonské mytologie a folklóru. Přítomnost démonů na záběrech videa tomu nasvědčuje.
Ni-Oh vyjde exkluzivně pro PS4 příští rok, tedy minimálně v Japonsku. Ale uvidíme, jak to celé dopadne. Zdá se totiž, že jde o poněkud prokletý projekt. A tady máte pro srovnání video z E3 2005...