Tu si ve hře zažijete z pozice samuraje bez pána, tedy rónina. S ním budete putovat po Japonsku zmítaném nepokoji a násilím. Během své cesty budete činit řadu rozhodnutí a následně čelit jejich důsledkům. Ve svém jádru je Tale of Ronin příběhové RPG o přátelství a zradě, válce a míru, a především o cti.
Není to ale jen o mluvení a rozhodnutích, nechybí ani soubojový systém, který funguje na tahy, ale zároveň vyžaduje zatím blíže nespecifikovanou zručnost při práci s katanou. Zmíněný dynamický svět je persistentní, čímž je zachována jeho kontinuita i po vaší smrti.
zdroj: tisková zpráva
Jinými slovy, hra se po smrti vašeho rónina nijak neresetuje, svět funguje dál. Vy se jen ujmete role dalšího rónina a můžete narazit na dopady rozhodnutí toho předchozího. Nakolik bude svět přísně realistický a nakolik plný příšer je zatím ve hvězdách, vývojáři jen naznačují jakési rozkročení mezi oběma polohami.
Lákavost Tale of Ronin zvyšuje ještě neokoukaný a unikátní vizuální styl sumi-e, díky kterému hra nezapadne minimálně na obrázcích a videích. Tale of Ronin vyjde na PC, Mac, Linux, PlayStation 4 a Xbox One, zatím neznámo kdy.