Kompletní seznam „postižených“ najdete na stránkách EA, ale vedle obskurních titulů, u kterých mě dosavadní podpora multiplayerových serverů vážně překvapuje (Battlefield 2: Modern Combat pro PlayStation 2, Full Spectrum Warrior: Ten Hammers pro PlayStation 2, James Bond: Nightfire pro PC), přijdou o multiplayer i hry se stále početnou a aktivní uživatelskou základnou.
Namátkou lze jmenovat třeba Battlefield 2 (PC), Battlefield 1942 (PC, Mac), Battlefield 2142 (PC, Mac), Command & Conquer: Red Alert 3 (PC, Mac), Crysis 2 (PC), Need for Speed: Hot Pursuit 2 (PC), Neverwinter Nights 2 (PC, Mac) nebo Star Wars: Battlefront II (PC a PlayStation 2).
EA se podle oficiálního vyjádření snaží společně s komunitou fanoušků vymyslet řešení, které by umožnilo další provoz multiplayerových serverů her Battlefield 2, Battlefield 1942, Medal of Honor: Allied Assault a Command & Conquer her. Naděje pro ně stále žije, i když EA připomíná, že ve hře jsou zásadní technologické překážky. Naproti tomu Crytek už dříve potvrdil, že Crysis a Crysis 2 o svůj multiplayer přijdou, zřejmě bez možnosti alternativního řešení. Naděje ale umírá poslední.
Odpojení GameSpy serverů, k němuž dojde na konci května, samozřejmě postihne celou řadu her a firem, které je podporují včetně EA, Capcom, Nintendo, EA, Epic Games, Ubisoft, Rockstar, 2k Games a Konami. Dohromady totiž během mnoha let fungování užívalo GameSpy serverů nebo technologie přes 800 stovek vývojářů a vydavatelů!
Třeba Rockstar už dříve specifikoval, které tituly přijdou o online multiplayer úplně, a které jen částečně. Od června už si tedy oficiálně nezahrajete Max Payne 3 multiplayer v Mac verzi, ve všech verzích Red Dead Redemption zas nebudou fungovat žebříčky.
Podobným způsobem se snaží s uzavřením GameSpy serverů vypořádat většina firem. Pokud je to technicky možné a má to smysl s ohledem na počet hráčů online u konkrétního titulu, přemýšlí firmy o náhradním řešení. Pokud ale daný titul hraje v multiplayer jen několik desítek hráčů, většinou má smůlu, pokud se nenajde snadné náhradní řešení. Třeba jako v případě střílečky Halo: Combat Evolved, která bude po uzavření GameSpy serverů fungovat prostřednictvím služby GameRanger.
Když se podíváte do seznamu EA her, co přijdou na konci června o multiplayer podporu, který z nich stále hrajete?