Šance na zachování online multiplayeru v Battlefield a Command & Conquer hrách stále žije

12. 5. 2014 20:00 - Oznámení
autor: Petr Poláček

Vychází na platformách: Windows, Xbox

„Už sem řek, po žních jdeš off-line,“ zahřímala EA a oznámila padesátce svých titulů, že od konce června letošního roku přijdou o podporu online multiplayeru a některé z nich na to konto definitivně upadnou v zapomnění. Jiné se však na vlnách internetu udrží díky alternativnímu řešení buď od fanoušků nebo služeb od třetích stran. EA tak jako další firma v řadě reaguje na již dříve anoncované uzavření serverů služby GameSpy, kterou pro realizaci multiplayeru ve svých hrách používala celá řada firem včetně Nintenda. Jaké hry od EA konkrétně se na konci června ponoří do digitální tmy?

Kompletní seznam „postižených“ najdete na stránkách EA, ale vedle obskurních titulů, u kterých mě dosavadní podpora multiplayerových serverů vážně překvapuje (Battlefield 2: Modern Combat pro PlayStation 2, Full Spectrum Warrior: Ten Hammers pro PlayStation 2, James Bond: Nightfire pro PC), přijdou o multiplayer i hry se stále početnou a aktivní uživatelskou základnou.

Namátkou lze jmenovat třeba Battlefield 2 (PC), Battlefield 1942 (PC, Mac), Battlefield 2142 (PC, Mac), Command & Conquer: Red Alert 3 (PC, Mac), Crysis 2 (PC), Need for Speed: Hot Pursuit 2 (PC), Neverwinter Nights 2 (PC, Mac) nebo Star Wars: Battlefront II (PC a PlayStation 2).

EA se podle oficiálního vyjádření snaží společně s komunitou fanoušků vymyslet řešení, které by umožnilo další provoz multiplayerových serverů her Battlefield 2, Battlefield 1942, Medal of Honor: Allied Assault a Command & Conquer her. Naděje pro ně stále žije, i když EA připomíná, že ve hře jsou zásadní technologické překážky. Naproti tomu Crytek už dříve potvrdil, že Crysis a Crysis 2 o svůj multiplayer přijdou, zřejmě bez možnosti alternativního řešení. Naděje ale umírá poslední.

Odpojení GameSpy serverů, k němuž dojde na konci května, samozřejmě postihne celou řadu her a firem, které je podporují včetně EA, Capcom, Nintendo, EA, Epic Games, Ubisoft, Rockstar, 2k Games a Konami. Dohromady totiž během mnoha let fungování užívalo GameSpy serverů nebo technologie přes 800 stovek vývojářů a vydavatelů!

Třeba Rockstar už dříve specifikoval, které tituly přijdou o online multiplayer úplně, a které jen částečně. Od června už si tedy oficiálně nezahrajete Max Payne 3 multiplayer v Mac verzi, ve všech verzích Red Dead Redemption zas nebudou fungovat žebříčky. 

Podobným způsobem se snaží s uzavřením GameSpy serverů vypořádat většina firem. Pokud je to technicky možné a má to smysl s ohledem na počet hráčů online u konkrétního titulu, přemýšlí firmy o náhradním řešení. Pokud ale daný titul hraje v multiplayer jen několik desítek hráčů, většinou má smůlu, pokud se nenajde snadné náhradní řešení. Třeba jako v případě střílečky Halo: Combat Evolved, která bude po uzavření GameSpy serverů fungovat prostřednictvím služby GameRanger.

Když se podíváte do seznamu EA her, co přijdou na konci června o multiplayer podporu, který z nich stále hrajete?

Tagy: multiplayer

Zdroj: Electronic Arts

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)